Silniki Opel - Silnik 1.4 16V EDIT B14XFL

Wyświetleń: 11771
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V Turbo ECOTEC® Direct Injection to czterocylindrowa najnowsza konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę. Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego. Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dobra kultura pracy
  • turbosprężarka

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

abc26.05.2018
Opinia:Jak to niezalecany do LPG skoro Opel wypuszcza te silniki z LPG !
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Opel / 140

Rocznik / Przebieg: 2014 / 0

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Michał29.09.2017
Opinia:Samochód firmowy czyli silnik testowany na maksimum,jestem pod wrażeniem auto i silnik idealny.Oczywiście wszystko nowe to chodzi super zobaczymy jak będzie dalej.Moje wrażenia z jazdy sa takie świetny silnik super przyspieszenie znakomita elastyczność to wszystko za sprawą turbinki.No powiem że autko jest tak dynamiczne że sam czasami się dziwię na plus.Autostrada auto zbiera się z każdej pozycji biegów super elastyczność,brak turbodziury, przede wszystkim we wnętrzu bardzo cicho i komfortowo.Spalanie auta jest rewelacyjne trasa po niżej 6 L średnio trasa i miasto przy spokojnej jeździe 6.5L miasto maks 7.8L .Proszę nie barć tych wartości całkiem do siebie bo możliwości tego silnika są duże i można nawet osiągnąć wynik 8.5L ale przy jeździe do 90km/h jest 5L.Silnik genialny i dzisiejsze benzyny nie odbiegają od nowoczesnych diesli niczym a nie wiem czy nie są lepsze.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Opel Astra K 1.4 16V Turbo 125KM

Rocznik / Przebieg: 2015

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja