Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.8 16V VVT ecoFLEX 115KM A18XEL miał zastosowanie jedynie w modelu Opel Zafira i do wersji 140KM nie różni się praktycznie niczym po za mocą. Silnik zaawansowany technologicznie z szeregiem nowych rozwiązań. Między innymi w silniku brak klasycznego EGR-u, został zastosowany inny bardziej przyjazny sposób, który umożliwia samoczyszczenie. W silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu a luzy zaworowe są regulowane przez szklankowe popychacze. Kolektor ssący plastikowy sterowany elektrycznie sterownikiem oraz termostat sterowany elektrycznie. Silnik dynamiczny o bardzo dobrej kulturze pracy, kierowcy chwalą jednostkę za dobre osiągi przy umiarkowanym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |