Popularne na rynku

Silnik Opel 1.4 EDIT 125KM B14XFL

27860
Silnik Opel 1.4 EDIT 125KM B14XFL

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 16V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 125KM to czterocylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę. Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego. Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dobra kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

23%
9%
9%
5%
9%
0%
45%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

31.12.2021 Astra k ST
(5.7)
Opinia: Nie polecam. Jakiś taki słaby i głośny, skrzynia masakra sprzęgło masakra a silnik kiepski. Zdecydowanie bardziej bym polecał doładowane tsi lub tgdi Hyundai/kia w nich jest dużo więcej zycia. 1.4 opla odczuwam za kierownicą jak 1.0 tsi
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Brak zalet
Wady: Silnik do 3000 tyś obrotów bardzo słaby, potem już lepiej ale szału niema. brak efektu turbo (nie wbija w fotel) rozpędza się jak wolnossący i do tego bardzo głośno. Brak elastyczności w niskich zakresach obrotów np można zapomnieć
  • Silnik: 1.4 125KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
17.11.2020 Astra K 1.4 150 KM AT6
(8.0)
Opinia: Myślę, że ten silnik idealnie pasuje do kompaktowej Astry. Akustyka czy dynamika na całkiem zadowalającym poziomie myślę. Jestem pod wrażeniem spalania mimo iż w moim przypadku jest sprzężony z automatem. Trasa 200 km z predkościa 130/140 kmh tempomat i średnie z komputera 6.8L.Wersja z automatem
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo przyjemna kultura pracy i ekonomiczność. Dynamika również ok w moim przypadku troszkę zamula automat ,ale za to jazda jest bardzo komfortowa .
Wady: Puki co wad brak.
  • Silnik: B14XFT
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 54 000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
26.05.2018 abc
(8.3)
Opinia: Jak to niezalecany do LPG skoro Opel wypuszcza te silniki z LPG !
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Opel / 140
  • Rocznik / Przebieg: 2014 / 0
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.09.2017 Michał
(10.0)
Opinia: Samochód firmowy czyli silnik testowany na maksimum,jestem pod wrażeniem auto i silnik idealny.Oczywiście wszystko nowe to chodzi super zobaczymy jak będzie dalej.Moje wrażenia z jazdy sa takie świetny silnik super przyspieszenie znakomita elastyczność to wszystko za sprawą turbinki.No powiem że autko jest tak dynamiczne że
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Astra K 1.4 16V Turbo 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię