Opel

Silnik Opel 1.4 EDIT 150KM-152KM B14XFT

8145
Silnik Opel 1.4 EDIT 150KM-152KM B14XFT

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 16V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 150KM lub 152KM to czterocylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.


Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego. Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dobra kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

65%
8%
4%
4%
12%
8%
0%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

13.02.2023 Astra K Hatchack
(10.0)
Opinia: Oceniłem samochód na 5 gwiazdek i silnik też oceniam na 5 gwiazdek.Jestem bardzo zadowolony z kultury pracy świetnej dynamiki i spalania.Bardzo ważną kwestią jest zerowa awaryjność po 5 latach użytkowania ! Sam serwis też nie jest skomplikowany i nie drenuje kieszenie wszystko w przyzwoitych kosztach.Spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik bardzo zrywny zwłaszcza w trybie SPORT ,kultura pracy na dobrym poziomie ,spalanie jak dla mnie bomba .ZERO AWARII !!!
Wady: zbyt głośny podczas szybszej jazdy na autostradzie po wyżej 130km/h
  • Silnik: 1.4 Turbo 150KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 59.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię