Opel

Silnik Opel 1.6 16V VVT 115KM Z16XER

23043
Silnik Opel 1.6 16V VVT 115KM Z16XER

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.6 16V VVT 115KM Z16XER wszedł do produkcji w 2007 roku i zasilał modele Opel Astra oraz Zafira. Jednostka powstała z połączenia  dwóch odmian  Z16XEP -blok, oraz głowicy z większej wersji Z18XER .W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe co pozwalało na płynne zmiany faz rozrządu. Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

63%
0%
16%
2%
6%
5%
8%
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami