Opel

Silnik Opel 1.4 16V VVT 75KM B14XEJ

2548
Silnik Opel 1.4 16V VVT 75KM B14XEJ

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.4 VVT 75KM B14XEJ  to jednostka z rodziny o nieskomplikowanej konstrukcji, co przekłada się na niską awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka i wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i głośną pracą na wyższych obrotach. Poza tym silnik jest dobrą i trwałą konstrukcją co przekłada się na niskie koszty użytkowania i duże przebiegi bez większych awarii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • hałaśliwy na wyższych obrotach
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
0%
0%
20%
20%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami