Popularne na rynku

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFLEX 140KM A14NET

72714
Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFLEX 140KM A14NET

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex A14NET o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach marki Opel takich jak Astra, Mokka, Zafira czy Insignia a także w Chevrolecie Cruze, Trax i Orlando. Takie szerokie zastosowanie było możliwe przez uzyskanie wysokich parametrów silnika. Konstrukcja nowoczesna z bardzo zaawansowaną technologia pozwoliła na stworzenie silnika o niewielkiej pojemności z duża mocą. Kierowcy będą zadowoleni z wysokiej kultury pracy, bardzo dobrej dynamiki i przyzwoitym poziomie spalania. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu

Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (6.8)
Trwałość 6.1/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 9

Najbardziej awaryjna część

74%
3%
3%
3%
6%
1%
11%
Suma głosów: 102

Opinie użytkowników

05.08.2022 Astra J
(10.0)
Opinia: Użytkuję ten silnik od prawie 2 lat, przejechałem 28 tyś km. Ten silnik to bardzo dobra jednostka - kluczem do bezawaryjnej pracy jest jej regularny serwis od początku, co 10 tyś km. Mój był tak serwisowany i jest nadal. Oczywiście silnik cierpi na drobne wady
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -bardzo niskie spalanie -wysoka dynamika (nawet przy tak ciężkim aucie jak Astra J) -niskie koszty serwisu
Wady: -na zimnym silniku nie jest tak kulturalny, ale szybko się rozgrzewa i zaczyna bardzo ładnie pracować -wady osprzętu, na szczęście bardzo tanie do ogarnięcia i nie groźne
  • Silnik: A14NET
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 135600
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.02.2022 Meriva B
(9.0)
Opinia: Drobne awarie (wymiana czujnika temp., termostatu). Na ten moment 130 tys. i wymieniona odma. Poza tym zero innych standardowych dolegliwości. Jak na silnik z "nowej epoki" zmniejszania i bycia eko... nie jest źle. Nawet dobrze patrząc na inne, choć mogło być lepiej :).
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyspieszenie, elastyczność, newralgiczne punkty przemyślane w naprawie, łatwy dostęp do części oraz bez ASO'wa możliwość naprawy.
Wady: średnie spalanie, kultura diesla (choć taki typ podobno)
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 130 tys.
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
09.08.2021 Opel Insignia
(2.8)
Opinia: Dobra dynamika, kultura pracy, na plus wtrysk pośredni pod LPG i na tym koniec... Posiadam Insignię 2015r 134tyś i Astrę J 2010r 210tyś km oprócz tego dwóch znajomych Meriva B i Astra J oba około 160tys km i usterki jakie robiłem w tych autach to
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, kultura pracy, dobry pod LPG
Wady: Osprzęt, jakość wykonania
  • Silnik: 1.4 turbo 140km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 134000km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
06.06.2021 Opel sprzedany
(4.7)
Opinia: Auto z polskiego salonu, z pewnym przebiegiem. Wadą silnika są słabej jakości plastiki (pokrywa zaworów, kolektor, króciec wodny, pompa wody, elementy przy króćcu wodnym) oraz skomplikowany mechanizm odmy. Pokrywa i kolektor oryginały koszt 3000zł (za plastik!!), regeneracja 1000zł. Do tego dochodzi pękająca obudowa turbo- trzeba kupić
  • 1.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
Zalety: - niskie spalanie, - można zagazować - dobrze "ustawiona" skrzynia biegów
Wady: - plastikowe elementy silnika (pokrywa zaworów, kolektor, króciec wodny) - awarie trudne do zdiagnozowania - odma
  • Silnik: NEL/NET 120
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 130.000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Odradzam
14.04.2021 INSIGNIA A
(9.7)
Opinia: Insignia 2013 r. Choć auto nie mało waży silnik daje radę. Przejechane 140 tyś. i nic się nie dzieje. Ważne by lać odpowiedni olej. Każdy silnik zalany byle czym prędzej czy później "klęknie". Nigdy nie lałem oleju GM a Valvoline. Wymiana co 15 tyś. Ważny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamiczny - jak na ciężkie auto
Wady: nie doszukałem się wad mimo że 140 tyś. zrobione.
  • Silnik: 140/A14NET
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 136532
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię