Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex A14NET o mocy 140KM wszedł do produkcji w roku 2009 i zasilał szereg modeli marki Opel takich jak Astra, Mokka, Zafira czy Insignia jak również Chevrolecie Cruze, Trax i Orlando.Możemy rozróżnić kilka odmian tej jednostki która występowała z różnymi mocami jak również różnym osprzętem.Pierwsza wersja wykonana została z żeliwa (blok) i aluminium (głowica) z niskociśnieniowym turbodoładowaniem 0,5 bara w wersji A14NET.
Konstrukcja silnika oparta została na starszej odmianie w której wprowadzono szereg nowinek.Znajdziemy tu wspomniana turbospreżarkę,łańcuch rozrządu z hydraulicznymi popychaczami oraz dwumasowe koło zamachowe które w znaczącej kwestii poprawiało kulturę pracy.Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Jak na tamte czasy konstrukcja silnika bardzo nowoczesna i zaawansowana technologicznie co przełożyło się na dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Awarie! Niestety konstruktorzy nie ustrzegli się błędów co przełożyło się na dosyć dużą awaryjność.Do najczęstszych trzeba zaliczyć wycieki z pod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza wału korbowego.Kolejnymi przypadłościami są pękające plastikowe pokrywy zaworów oraz kolektorów dolotowych,Często dochodzi do awarie turbosprężarki a dokładnie pęknięcia kolektora sprężarki co doprowadza do jej zatarcia.Użytkownicy sygnalizują wiele innych drobnych problemów z osprzętem jak również bardzo poważnych takich jak wypalenia zaworu czy zatarcie tłoków.
Wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki i jej użytkowania zdarzają się silniki o dużych przebiegach w których nie występują poważne usterki.Warto przed ewentualnym zakupem dokładnie sprawdzić stan oraz historię danego auta .W roku 2015 weszła nowa odmiana która przeszła szereg modyfikacji zmieniono układ wtryskowy na bezpośredni a cała konstrukcja wykonana została z aluminium.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min
Opel Meriva B 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Mokka A 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Mokka X 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Astra J 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Astra J FL 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Cascada 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Zafira C 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Insignia A FL 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Chevrolet Cruze I FL 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)
Chevrolet Trax 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)
Chevrolet Orlando 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)
| Średnia (głosów: 26) | (7.0) |
| Trwałość | 6.3/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 7.8/10 |
Opel Meriva B 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Mokka A 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Mokka X 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Astra J 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Astra J FL 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Cascada 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Zafira C 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Opel Insignia A FL 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET)
Chevrolet Cruze I FL 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)
Chevrolet Trax 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)
Chevrolet Orlando 1.4 16V Turbo 140KM (LUJ)