Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.8 16V VVT 140KM Z18XER powstał na bazie starszej wersji 1.8 125KM XE i miał zastosowanie szeregu modeli Opla. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu z wielopunktowym wtryskiem i rozrządem opartym na pasku. Konstrukcja nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na dużą żywotność. Trzeba nadmienić że silnik z pierwszych lat produkcji miał problem ze zmiennymi fazami rozrządu ,powodem były wadliwe zaworki co powodowało przytykanie się kanałów olejowych. Nie bez znaczenia był długi interwał wymiany oleju zalecany przez serwis bo aż 30tys/km !!! Skrócenie go do 10 tys pozwoli na unikniecie kosztownych awarii zmiennych faz rozrządu i nie tylko.Po za tym silnik uchodzi za bardzom trwały i mało awaryjny a jego dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
drobne awarie elektryki -cewki
zatykanie się kanałów olejowych
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Opinia:
Auto ople zafira b, produkcja 2008r. kupione w salonie gm w Niemczech z przebiegiem 148 tys. Od lata 2014 w kraju, auto samo w sobie genialne. Lepsze niż VW Touran. Wykonanie niestety słabe. Silnik lubi jeździć i być regularnie serwisowany. Olej wymieniać co 10
tys. Przejechałem do dziś 100 tys. Naprawa, wymiana chłodnicy oleju, cewki zapłonowej, kół kfz, pokrywy zaworów, sprzegla i termostatu. Auto przerobione na LPG. Jeździ super. Dynamiczne, spalanie benzyny 7l, gazu 8 do 9l. Złe wyciszenie silnika, brak 6 biegu. Ogólnie polecam. A patrząc na znajomych i ich auta z silnikami diesla to rewelka!!!
10.0/10
7.0/10
9.0/10
Zalety:
Dynamika, spalanie, żywotność. DOBRE DO LPG.
Wady:
Wygłuszenie, slaba jakość materiałów.
Silnik:
140
Rocznik:
2008
Przebieg:
244000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
02.10.2022OPEL INSIGNIA A
(5.0)
Opinia:
W silniku lubi umrzeć listwa cewek. Dodatkowo typowy problem z chłodniczką oleju, pokrywą zaworów i luzami zaworowymi. Niby prosta konstrukcja, ale koszty obsługi wcale takie niskie nie są.
6.0/10
6.0/10
3.0/10
Zalety:
Prosta konstrukcja
Wady:
Wysokie spalanie
Wysoki koszt części zamiennych
Częste problemy z cewkami
Silnik:
140KM
Rocznik:
2011
Przebieg:
180000
Spalanie:
10.0 l/100km
Odradzam
25.06.2022Opel Vectra c
(9.3)
Opinia:
Silnik bezawaryjny o ile pamiętasz o wymianie oleju. Najlepiej co rok bez względu na ilość przejechanych km. Jedyny minus to padająca cewka. Przez 7 lat wymieniłem 2x
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Bezawaryjny prosty silnik. Spalanie na trasie 6.4l/100km