Opel

Silnik Opel 1.0 12V SGE EDIT 90KM-105KM B10XFL

16739
Silnik Opel 1.0 12V SGE EDIT 90KM-105KM B10XFL

Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Cadillac

Silnik 1.0 12V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 90KM lub 105KM to trzy cylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie niskiej kultury pracy jednostki trzy cylindrowej oraz zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.



Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego.Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz  wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa  ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę. Prowadząc auto z tą jednostką nie odczujemy, że jest to silnik trzy cylindrowy a dynamika i przyspieszenie w nie jednym silniku o wyższej pojemności nie jest tak dobry


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka
  • łańcuch rozrządu
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • drogi serwis
  • drogi montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

15%
0%
54%
8%
8%
8%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

09.03.2023 Opel Corsa E
(7.3)
Opinia: Silnik jest mega cichy, można się poczuć jakby się jechało elektrykiem. Słychać go trochę na niskich obrotach jak się wsłucha - wtedy kultura pracy jest raczej niska. Przy 140 3 cylindry lekko ponad 3tys obrotów
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: "Długie biegi", komfortowa jazda zarówno w mieście jak i na trasie.
Wady: Trzeba lać specjalny olej (5w30/0w20 dexos1gen2, który nie każdy warsztat zaleje)
  • Silnik: 90kw
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 191300
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
24.01.2023 Opel Adam silnik B10XFL
(10.0)
Opinia: Uważam po prawie 2 letniej eksploatacji że to bardzo komfortowy dla użytkowników silnik. Jedynie na wolnych obrotach pracuje trochę jak diesel. Wszystko inne to zalety. Bardzo małe spalanie, na trasie daje kopa i jest bardzo cichy w połączeniu z 6 biegiem. Jeśli ktoś jeździ w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyspieszenie i elastyczność
Wady: Praca na wolnych obrotach
  • Silnik: 66kw
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 99000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.11.2017 Rafał
(10.0)
Opinia: Bardzo fajny silniczek,cichy oszczędny i bardzo ekonomiczny,obawy szybko minęły po zrobieniu kilku kilometrów. To już nie te stare 3-cylindrowe silniki,turbinka daje swoje elastyczność na dobrym poziomie,przyspieszenie i dynamika.Problemów zero,spalanie na poziomie 5L.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Corsa E 1.0 12V 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam