Opel

Silnik Opel 1.4 16V VVT Turbo ecoFLEX 150KM B14NEH

4821
Silnik Opel 1.4 16V VVT Turbo ecoFLEX 150KM B14NEH

Silniki Opel VVT / ecoFLEX są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.4 VVT Turbo ecoFLEX 150KM B14NEH wszedł do produkcji w 2013 roku i zasilał modele Opel Adam i Corsa E .Jednostka powstałą na bazie silników z rodziny O (zero) to jego trzecia Generacji w której wprowadzono dużo modyfikacji. Silniki wyposażone zostały  w turbosprężarkę , podwójne fazy rozrządu (DCVPC) oraz system start&stop, 



Wszystkie te zabiegi miały wpłynąć na lepsze osiągi ,zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji spalin co pozwoliło na uzyskanie  norm spalin Euro 5 ! Konstrukcja trwała nie sprawiająca większych problemów a jej awaryjność jest na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
17%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

01.05.2025 Opel Astra V Sports Toure
(9.0)
Opinia: Na dystansie około 55 tysięcy kilometrów nie zepsuł się ani razu, nic nie zawiodło, żadnych niepokojących dźwięków czy przedwczesnych wymian komponentów - auto sprzedaliśmy ze względu na awarie sprzęgła... Silnik dynamiczny, jak na pośredni wtrysk mało, wręcz bardzo mało palił, co ważne spalanie było równomierne
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodność, spalanie
Wady: Wcale nie wydawał się aż tak żwawy jak na 150 koni z turbo
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 57000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam