Silniki Opel VVT / ecoFLEX są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.4 VVT Turbo ecoFLEX 150KM B14NEH wszedł do produkcji w 2013 roku i zasilał modele Opel Adam i Corsa E .Jednostka powstałą na bazie silników z rodziny O (zero) to jego trzecia Generacji w której wprowadzono dużo modyfikacji. Silniki wyposażone zostały w turbosprężarkę , podwójne fazy rozrządu (DCVPC) oraz system start&stop,
Wszystkie te zabiegi miały wpłynąć na lepsze osiągi ,zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji spalin co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro 5 ! Konstrukcja trwała nie sprawiająca większych problemów a jej awaryjność jest na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi.
Opinia:
Na dystansie około 55 tysięcy kilometrów nie zepsuł się ani razu, nic nie zawiodło, żadnych niepokojących dźwięków czy przedwczesnych wymian komponentów - auto sprzedaliśmy ze względu na awarie sprzęgła... Silnik dynamiczny, jak na pośredni wtrysk mało, wręcz bardzo mało palił, co ważne spalanie było równomierne
niezależnie od warunków i rzadko przekraczało 6,5l/100 km, zwykle było to około 6l/100 km (rekord drogi krajowe 5,0l/100 km na bardzo długiej trasie). Wiadomo, nie w mieście.
10.0/10
9.0/10
8.0/10
Zalety:
Niezawodność, spalanie
Wady:
Wcale nie wydawał się aż tak żwawy jak na 150 koni z turbo