Opel

Silnik Opel 1.4 16V VVT Turbo ecoFLEX 101KM B14NEJ

1985
Silnik Opel 1.4 16V VVT Turbo ecoFLEX 101KM B14NEJ

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.4 VVT Turbo ecoFLEX 101KM B14NEJ wszedł do produkcji w 2013 roku i zasilał model Opel Corsa D.

Jednostka powstałą na bazie silników z rodziny O (zero) to jego trzecia Generacji w której wprowadzono dużo modyfikacji. Silniki wyposażone zostały  w turbosprężarkę , podwójne fazy rozrządu (DCVPC) oraz system start&stop, Wszystkie te zabiegi miały wpłynąć na lepsze osiągi ,zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji spalin co pozwoliło na uzyskanie  norm spalin Euro 5 ! Konstrukcja trwała nie sprawiająca większych problemów a jej awaryjność jest na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika
  • hałaśliwy na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
20%
0%
20%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

23.10.2023 Corsa E
(9.0)
Opinia: Polecam silnik, idealny na trasę drogami krajowymi, ale na autostradzie też daje radę - 140km/h nie meczy zbytnio. Do miasta trochę źle zestopniowana skrzynia, ale coś za coś.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra dynamika przy małej masie auta, delikatnie traktowany jest oszczędny (ok.5-5.5 l przy stałej 100km/h). Przebieg 95000 kupiony przy 65000 jak narazie tylko olej wymianiam. Szósty bieg przydatny podczas jazdy autostradowej.
Wady: Dynamika na niskich obrotach ( w ruchu miejskim) choć to wina długich przełożeń
  • Silnik: 101km/B14NEJ
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam