Opel

Silnik Opel 1.6 VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET

21673
Silnik Opel 1.6 VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET miał zastosowanie w latach 2008-2013 w modelu Opel Astra i Opel Insygnia .To najmocniejsza odmiana jednostki  1.6 VVT którą wyposażono w Turbospreżarkę oraz intercooler. Ta wersja spełnia normy spalin Euro 4 oraz w odmianie A16LET Euro5.W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe co pozwalało na płynne zmiany faz rozrządu. Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • drobne awarie elektryki-cewka

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
4%
7%
11%
11%
11%
7%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

24.11.2023 Astra J
(9.0)
Opinia: Godny uwagi
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
09.12.2022 Insignia A
(7.7)
Opinia: Jeżdżę insignia 3 lata i oprócz problemów z silnikiem na lpg po 25tys to nić się nie zepsulo. Po 25 tys na gazie szklanki rozjechane powyżej normy. Gniazda zaworowe zaczeły siadać. Po wymianie gniazd zaworowych na utwardzone koszt ok.2.5tys jest puki co Ok.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dybamika
Wady: Popychacze szklankowe
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię