Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET miał zastosowanie w latach 2008-2013 w modelu Opel Astra i Opel Insygnia .To najmocniejsza odmiana jednostki 1.6 VVT którą wyposażono w Turbospreżarkę oraz intercooler. Ta wersja spełnia normy spalin Euro 4 oraz w odmianie A16LET Euro5.W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe co pozwalało na płynne zmiany faz rozrządu. Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
drobne awarie elektryki-cewka
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Jeżdżę insignia 3 lata i oprócz problemów z silnikiem na lpg po 25tys to nić się nie zepsulo. Po 25 tys na gazie szklanki rozjechane powyżej normy. Gniazda zaworowe zaczeły siadać. Po wymianie gniazd zaworowych na utwardzone koszt ok.2.5tys jest puki co Ok.