Silniki Opel VVT / ecoFLEX są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET miał zastosowanie w latach 2008-2013 w modelu Opel Astra i Opel Insygnia .To najmocniejsza odmiana jednostki 1.6 VVT którą wyposażono w Turbospreżarkę oraz intercooler. Ta wersja spełnia normy spalin Euro 4 oraz w odmianie A16LET Euro5.W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe .
Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.
Opinia:
2 raz bym samochodu z tym silnikiem nie wybrał.
To że dobrze pracuje z LPG to jakiś błąd w opisie, silnik ma luzy zaworowe regulowane fizycznie przez co trzeba się wybierać regularnie co 30-50 tyś km do mechanika żeby je regulować inaczej uszczelka pod głowicą robi
alt-f4, następnym problemem przy pracy z LPG jest praca pod obciążeniem, (wysokie obroty duża prędkość w trasie) odczucia podczas jazdy są takie jakby silnik był zmuszany do pracy i najchętniej by wrócił do benzyny. Kolejnym mankamentem jest chłodniczka oleju która lubi się losowo się zepsuć a jest to wydatek rzędu 3 tysięcy złotych. Turbina zintegrowana z kolektorem spalin lubi się zacierać z powodu zbyt wysokiej temperatury pracy silnika spowodowanej spalaniem LPG. Wszystkie naprawy związane z tym silnikiem wiążą się z wydatkiem, który nie określiłbym jako mały.
Kupiłem egzemplarz z niskim przebiegiem (55tyś) i udokumentowaną historią i już przy 70 tyś musiałem remontować silnik istna parodia! Może ten silnik dobrze pracuje przy samej benzynie ale gdy instalacja LPG wchodzi w grę to zaczyna się lawina wydatków i usterek.
5.0/10
3.0/10
8.0/10
Zalety:
W miarę dobra dynamika
Wady:
Pobiera olej, kultura pracy pod obciążeniem pracując na LPG pozostawia wiele do życzenia, ma problem z temperaturą pracy, drogi serwis i części.
Silnik:
A16LET
Rocznik:
2011
Przebieg:
83000
Spalanie:
11.0 l/100km
Odradzam
19.02.2025Astra J Sport Tourer
(8.0)
Opinia:
Przyjemny do jazdy, jak awarie to konkretne
5.0/10
9.0/10
10.0/10
Zalety:
Komfort, brak drobnych awarii
Wady:
Silnik zdecydowanie nie do LPG, ciągle awarie przy przeciętnej mieszanej jezdzie
Silnik:
180km
Rocznik:
2012
Przebieg:
162000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
13.10.2024Astra J GTC
(8.0)
Opinia:
Wbrew temu co ktoś napisał silnik posiada zmienne fazy rozrządu gdyż jego bazą jest 115 konny A16XER z rodziny VVT z którym dzieli wiele głównych podzespołów. Bardziej lubi wysokie obroty niż niskie. Dobrze brzmi, dużo pali, ogółem stara dobra szkoła. Jedyną poważną wadą jest termostat,
który otwiera się przy bardzo wysokiej temperaturze narażając go na przegrzanie i rozszczelnienia. Motor godny polecenia, w ważącej 1.5 tony Astrze J GTC daje rade i zdecydowanie lepiej pasuje niż rozklekotane diesle.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Cicha praca, Dobrze brzmi na wysokich obrotach, Trwały i bezproblemowy, Tani serwis
Wady:
Wysokie spalanie, Gorzej się zbiera z dołu niż słabsze silniki Volkswagena, Średni do LPG
Silnik:
180 koni A16LET
Rocznik:
2011
Przebieg:
192
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
27.09.2024Opel Insignia
(8.0)
Opinia:
ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu
minusem jest częste kontrolowanie 'szklanek' przy jeździe na LPG ( moje się rozjechały po 12-13 tys km jakoś)
dość dynamiczny w codziennej jeździe (masa Insigni niestety ok. 1,6 tony) więc mułem nie jest ale rakietą też nie
8.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
cicha praca
nieskomplikowany na pośrednim wtrysku
Wady:
częstsza kontrola popychaczy 'szklankowych' przy jeździe na LPG