Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.4 16V ecoFLEX A14XEL o mocy 87KM był zastosowany w latach 2013-2018 w modelach Opel Adam oraz Opel Astra J. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu.Silnik z rodziny Ecoflex spełniający wygórowane normy spalin Euro5. Konstrukcja o przyzwoitych parametrach chwalona za trwałość i niski poziom spalania jak również dobrą dynamikę.
Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Pod względem użytkowania świetnie sprawdza się w użytkowaniu miejskim gdzie jego dynamika jest wystarczająca a poziom spalania jest na przyzwoitym poziomie.Jazda w trasie po wyżej 120km/h zaczyna być dosyć męcząca ze względu na dosyć duży hałas oraz niską moc silnika.Po za tym jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną,użytkownicy sygnalizują jedynie drobne problemy z cewkami ,sondą,czy drobną elektryką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (6.7) |
| Trwałość | 5.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |