Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.4 VVT Turbo ecoFLEX 120KM D14NEL wszedł do produkcji w 2013 roku i zasilał model Opel Mokka.
Jednostka powstałą na bazie silników z rodziny O (zero) to jego trzecia Generacji w której wprowadzono dużo modyfikacji. Silniki wyposażone zostały w turbosprężarkę , podwójne fazy rozrządu (DCVPC) oraz system start&stop, Wszystkie te zabiegi miały wpłynąć na lepsze osiągi ,zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji spalin co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro 6 ! Konstrukcja trwała nie sprawiająca większych problemów a jej awaryjność jest na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra elastyczność
dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania
Wady
?
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną