Popularne na rynku

Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo 200KM A16SHT/B16SHT

32368
Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo 200KM A16SHT/B16SHT

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo o mocy 200KM wszedł do produkcji w 2013 roku. Jednostka o oznaczeniu A16SHT a później B16SHT posiada moc 200 KM Moc/5500 obr/min maksymalny moment obrotowy 300 Nm/1700-4700 obr/min.Jednostka została wyposażona między innymi w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin o 13% w porównaniu do poprzedników i spełnienia norm Euro6.Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. W opinii użytkowników uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów, dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie .Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • Wysoka kultura pracy
  • Tubosprężarka
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • duży poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Dexos 2 SAE 5W 30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik 1.6 EDIT 200KM

Moc maksymalna– 147 kW (200 KM)/5500 obr/min.
Moment maksymalny -300 Nm/1700-4700 obr/min.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

71%
18%
6%
0%
6%
0%
0%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

06.03.2022 Opel Astra K
(10.0)
Opinia: Dla mnie silnik jest bomba. Charakterystyka silnika jak w dieslu, ale zakres użytkowy obrotów znacznie wyższy. Wydaje mi się, że do właściwości silnika lepiej pasuje automat /mam manual/. W trasie w zasadzie używam 4 i 6 biegu, po mieście nie jeżdżę. Zużycie paliwa komputerowo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: moc, moment obrotowy, kultura pracy, zużycie paliwa
  • Silnik: 200 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 30.000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
30.01.2022 Astra K
(10.0)
Opinia: Poprzednio miałem wolnossący 1.8 140KM i silnik 1.6 SHT to przepaść. Pali mniej, ciągnie od 1500 obrotów a powyżej 3000 wkręca się naprawdę szybko. Jeśli chcesz poświrować masz 200 koni i 300 niutków, jeśli chcesz jechać ekonomicznie to da się tym silnikiem zejść do 4.9-5.5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Wysoki moment obrotowy + overboost. Ciągnie jak 18 latka na balu maturalnym. - Niskie spalanie jeśli tego chcesz - Doskonałe osiągi, jeśli tego potrzebujesz
Wady: - Jeśli nie lubisz start / stop to w mieście pali ok 9-10l, ale 1.6 wolnossące też tyle pali...
  • Silnik: B16SHT
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 48000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
23.07.2021 Astra K Dynamic
(7.5)
Opinia: Po 4,5 latach mogę żec: 1. Dynamiczny szczególnie pow. 3000obr/min 2. Oszczędny jeśli nie przesadzam z gazem ( 79tys i średnia 7,6 ale wskazanie oszukuje ok.04l/ 100km ) Przy 140 spala ok 7l/100 na S-ce na 3. Silnik suchy , nie słychać żadnych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Brak awarii
Wady: Brakuje 7 nadbiegu
  • Silnik: 1.6 147 kw/200 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 79000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
14.12.2020 Opel Astra K S&S
(8.7)
Opinia: Autem jeżdżę od roku, co mogę powiedzieć..? silnik bardzo elastyczny. 24 sekundy i jest 200 km/h na liczniku. Spalanie mieszczę się w 8 litrach. Jedyne co mnie irytuje to zbyt mały zbiornik paliwa.48 litrów to naprawdę niewiele. Manewry wyprzedzania to czysta przyjemność. Miny chłopców w
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Na trasie rewelka
Wady: nie zauważyłem
  • Silnik: 1,6 T 200 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
22.03.2020 Astra K
(7.0)
Opinia: Co do kultury pracy silnika, to jest najwyżej poprawna jak na silnik benzynowy. Jednostka ma skłonność do generowania wibracji między 3500 a 4000 obrotów. Dość wyraźnie słyszalna praca wtryskiwaczy benzynowych na biegu jałowym w kabinie. Za to bardzo dobra elastyczność pracy i dynamika robią pozytywne
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę w pełnym zakresie obrotów Przyzwoita elastyczność Łańcuch rozrządu
Wady: Słyszalna praca wtryskiwaczy w kabinie na wolnych obrotach Wyczuwalne wibracje w kabinie między 3500 a 4000 tys obrotów Bardzo krótkie przełożenia skrzyni biegów, mało precyzyjna praca lewarka i wybieraka
  • Silnik: B16SHT
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 10500
  • Spalanie: 9.8 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię