Opel

Silnik Opel 2.0 16V SIDI Turbo 220KM A20NHT

19921
Opublikowane 12 grudnia 2021 r.
Silnik Opel 2.0 16V SIDI Turbo 220KM A20NHT

Silniki Opel SIDI Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 2.0 Turbo ecoFLEX 220KM A20NHT wszedł do produkcji w 2008 jako 2 generacja rodziny L850  i zasilał modele  koncernów Opel oraz Saab ,Był stosowany do 2013 roku i został  zastąpiony ze względu na dużą awaryjność nowszą konstrukcją z oznaczeniem A20NFT.Jednostka oparta na rozwiązaniach z lat 90-tych która przez lata przeszła szereg modyfikacji. Konstrukcja wykonana ze stopów aluminium jak również tłoki, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę.


Konstrukcja bardzo awaryjna ,do największych problemów trzeba zaliczyć rozrząd i jego kosztowną wymianę przy nie dużych przebiegach.Awarie przepustnicy,pompy paliwa oraz dużą ilość wycieków oleju.Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy i dobrymi osiągami .Jednak po stronie minusów trzeba zapisać wysokie koszty serwisu oraz duży poziom spalania.

 

 


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • duża awaryjność

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.1)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

32%
5%
48%
5%
5%
2%
5%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

28.11.2025 Opel Insignia 2.0 T 4x4
(4.7)
Opinia: Nie polecam. Auto kupione w świetnym stanie, zero wycieków, z pełnymi księgami serwisowymi i przeb 188kkm. Dbane pedantycznie ,olej dexos1gen 2 co 10kkm.Przy 232kkm zaczał znikać płyn chłodniczy ok 1L dziennie. Brak spalin w płynie,płyn czysty, olej czysty,brak dymienia na biało,brak HC w
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy i elastyczność. Auto komfortowe,duże ,szybkie ,wzorowo stabilne na prędkościach i z pancernym zawieszeniem.
Wady: Pękające bloki, badziewny nierozbieralny wał napędowy chcieli za regeneracje 4k
  • Silnik: A20NHT
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 236
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam
23.03.2025 Insignia
(8.7)
Opinia: Napęd 2.0 220KM+ 6 manualna. Polecam ponad 200tys. nalatane i zero problemów. Z grubszych rzeczy to wymiana termostatu 2x i czyszczenie dolotu z nagaru. To tyle. Rozrząd orginalny. Olej co 10-12tys , świece co 50tys, zerowe zużycie oleju jak na 12 lat to rewelacja.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Jest czym depnąć ale mogło by być więcej, elastyczny, cichy nawet przy dużych prędkościach.
Wady: Paliwożerny 10 średnio przy normalnej eksploatacji a 15 przy bucie w podłodze po niemieckiej autostradzie.
  • Silnik: A20NHT 220 km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 210
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
11.02.2022 Opel Insignia A
(8.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, trwały i niezawodny. Może nie należy do oszczędnych ale nie można mieć wszystkiego :)) Remont rozrządu ( dwa łańcuchy) w przy przebiegu 163 000. Pewnie posłużyłby dłużej gdyby nie pęknięty ślizg łańcucha.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Dobra dynamika - dobra elastyczność - bez problemu gania 240km/h
Wady: - spore spalanie
  • Silnik: 220 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 193000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam