Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 1.0 12V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 115KM to konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim stosowana w latach 2014-2018 w modelach Opel Adam oraz Corsa Konstrukcja 3-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim oraz turbospreżrakę.Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie niskiej kultury pracy jednostki oraz osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania.
W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły właśnie na wysoką kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz redukowanie hałasu.Ponadto na kulturę pracy wpływa zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.Silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.
Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego.Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w specjalne sześcio-otworowe wtryskiwacze paliwa, których praca przełożyła się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę. Prowadząc auto z tą jednostką nie odczujemy, że jest to silnik trzy cylindrowy jego kultura pracy oraz dynamika jest na wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |