Opel

Silnik Opel 1.0 12V SGE EDIT 115KM B10XFT

1244
Silnik Opel 1.0 12V SGE EDIT 115KM B10XFT

Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Cadillac

Silnik 1.0 12V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 115KM to trzy cylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie niskiej kultury pracy jednostki trzy cylindrowej oraz zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.



Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego.Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz  wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa  ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę. Prowadząc auto z tą jednostką nie odczujemy, że jest to silnik trzy cylindrowy a dynamika i przyspieszenie w nie jednym silniku o wyższej pojemności nie jest tak dobry


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka
  • łańcuch rozrządu
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • drogi serwis
  • drogi montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
40%
0%
20%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami