Opel

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFLEX 120KM A14NEL

11976
Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFLEX 120KM A14NEL

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex o mocy 120KM wszedł do produkcji w roku 2009 i zasilał  szereg modeli marki Opel.Możemy rozróżnić  kilka odmian tej jednostki  która występowała z różnymi mocami 100KM/120KM/140 jak również różnym osprzętem. Konstrukcja silnika oparta została na starszej odmianie w której wprowadzono szereg nowinek.Znajdziemy tu turbospreżarkę,łańcuch rozrządu z hydraulicznymi popychaczami oraz dwumasowe koło zamachowe które w znaczącej kwestii poprawiało kulturę pracy.Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Jak na tamte czasy konstrukcja silnika bardzo nowoczesna i zaawansowana technologicznie co przełożyło się na  dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.




Awarie! Niestety konstruktorzy nie ustrzegli się błędów co przełożyło się na dosyć dużą awaryjność.Do najczęstszych trzeba zaliczyć wycieki z pod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza wału korbowego.Kolejnymi przypadłościami są pękające plastikowe pokrywy zaworów oraz kolektorów dolotowych,Często dochodzi do awarie turbosprężarki a dokładnie pęknięcia kolektora sprężarki co doprowadza do jej zatarcia.Użytkownicy sygnalizują wiele innych drobnych  problemów z osprzętem jak również bardzo poważnych takich jak wypalenia zaworu czy zatarcie tłoków.Wszystko  jest uzależnione od eksploatacji jednostki i jej użytkowania zdarzają się silniki o dużych przebiegach w których nie występują poważne usterki.Warto przed  ewentualnym zakupem dokładnie sprawdzić stan oraz historię danego auta .




W roku 2015 weszła nowa odmiana  która przeszła szereg modyfikacji zmieniono układ wtryskowy na bezpośredni a cała konstrukcja wykonana została z aluminium.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wycieki oleju z pokrywy zaworów
  • wycieki oleju z uszczelniacza wału korbowego
  • awarie układu chłodzenia
  • awaria turbosprężarki
  • usterka tłoków -konstrukcje z pierwszych lat produkcji.

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

48%
7%
11%
4%
7%
4%
19%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

13.07.2023 Astra j
(10.0)
Opinia: Prosta i trwała konstrukcja silnika sprawia że poważniejsze problemy pojawiają się rzadko. Przez 60tys km musiałem wymienić kolektor wydechowy, bo był pęknięty ale to typowe dla każdej turbobenzyny, oraz wymienić uszczelnienie podstawy filtra oraz nastawników zmiennych faz rozrządu, ze względu na wycieki oleju. Auto w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, wystarczająca dynamika, trwałość, prosta konstrukcja
Wady: Drobne wycieki
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
20.11.2022 Meriva B
(10.0)
Opinia: jeździ się jak się kupiło , co poradzić , sprzedać za damski h..? Cholerne zamki tylnych drzwi dają w dupę, kiedy tylko samochód stanie przechylony w lewo. Jak się robi wilgotno i zimno. Wymiana w serwisie 1200 pln. Łańcuch się jeszcze nie odzywa, olej co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kopytko jak trzeba , zwłaszcza pod górę pokazuje co może
Wady: leje się skąd ino może. Część wycieków uszczelniłem, został spod podstawy filtra oleju.Zrobię drugie podejście i silikon, sądzę że jest brak wycentrowania otworów pod śruby mocujące z rurą spływu oleju do bloku.
  • Silnik: 120 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
26.07.2022 Meriva
(5.7)
Opinia: Silnik dynamiczny cichy i mało pali na gazie pracuje super.
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy ,dynamiczny, oszczędny, dobry do lpg
Wady: Po 200000 pali olej, świszczy turbina, ubywa płyn chłodzący.
  • Silnik: A14NETL
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię