Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex o mocy 120KM wszedł do produkcji w roku 2009 i zasilał szereg modeli marki Opel.Możemy rozróżnić kilka odmian tej jednostki która występowała z różnymi mocami 100KM/120KM/140 jak również różnym osprzętem. Konstrukcja silnika oparta została na starszej odmianie w której wprowadzono szereg nowinek.Znajdziemy tu turbospreżarkę,łańcuch rozrządu z hydraulicznymi popychaczami oraz dwumasowe koło zamachowe które w znaczącej kwestii poprawiało kulturę pracy.Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Jak na tamte czasy konstrukcja silnika bardzo nowoczesna i zaawansowana technologicznie co przełożyło się na dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Awarie! Niestety konstruktorzy nie ustrzegli się błędów co przełożyło się na dosyć dużą awaryjność.Do najczęstszych trzeba zaliczyć wycieki z pod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza wału korbowego.Kolejnymi przypadłościami są pękające plastikowe pokrywy zaworów oraz kolektorów dolotowych,Często dochodzi do awarie turbosprężarki a dokładnie pęknięcia kolektora sprężarki co doprowadza do jej zatarcia.Użytkownicy sygnalizują wiele innych drobnych problemów z osprzętem jak również bardzo poważnych takich jak wypalenia zaworu czy zatarcie tłoków.Wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki i jej użytkowania zdarzają się silniki o dużych przebiegach w których nie występują poważne usterki.Warto przed ewentualnym zakupem dokładnie sprawdzić stan oraz historię danego auta .
W roku 2015 weszła nowa odmiana która przeszła szereg modyfikacji zmieniono układ wtryskowy na bezpośredni a cała konstrukcja wykonana została z aluminium.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 3) | (8.6) |
| Trwałość | 7.7/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 9.7/10 |