Opel

Silnik Opel 1.4 SGE ecoFLEX 100KM B14XE

2912
Silnik Opel 1.4 SGE ecoFLEX 100KM B14XE

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 SGE ecoFLEX 100KM B14XE wszedł do produkcji w 2015 roku wraz z debiutem modelu Opla Astra K. Jednostka pochodzi z najnowszej rodziny silników SGE w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. Ta wersja posiada wtrysk wielopunktowy, ale występuję również inne odmiany  z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką. Niezależnie od tego w silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu (DCVCP) a do konstrukcji użyto stopów lekkich. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą pracą oraz niskim zużyciem paliwa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • nisiki poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

13.04.2023 Opel astra K
(8.7)
Opinia: Kupiłem jako nowy fabrycznie w 2017. Przejechałem bez problemów 67000 km. Świadomie został przeze mnie wybrany ten właśnie model, ponieważ silniki opla z turbinami, to tylko same problemy z pękającymi tłokami i zacierającymi się cylindrami. Nie jest to demon mocy i prędkości,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: jak do tej pory bezawaryjny
Wady: nie stwierdziłem
  • Silnik: 100 kM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 67000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
29.12.2022 Opel Astra K hatchback
(9.3)
Opinia: Kupując Astrę K z tym silnikiem planowałem założenie instalacji LPG. Bezproblemowa jazda na benzynie, kulturalna praca silnika, niskie spalanie, a z drugiej strony dodatkowy serwis instalacji gazowej i ograniczone miejsce w bagażniku na butlę (akumulator w bagażniku) spowodowały, że zrezygnowałem z instalacji gazu. Po dotychczasowych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kulturalna praca, zwarta budowa, niskie spalanie, wystarczająca dynamika.
Wady: Do LPG....jednak chyba nie.
  • Silnik: 100 KM B14XE
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 122700
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię