Opel

Silnik Opel 1.6 16V SIDI Turbo 136KM D16SHJ

1503
Silnik Opel 1.6 16V SIDI Turbo 136KM D16SHJ

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo 136KM D16SHJ wszedł do produkcji w 2012 roku  i miał zastąpić turbodoładowane jednostki z rodziny Family oraz Ecotec które nie spełniały rygorystycznych norm spalin. Jednostka została wyposażona między innymi w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin o 13% w porównaniu do poprzedników i spełnienia norm Euro6. Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. W opinii użytkowników uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów, dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie .Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura prac

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Dexos 2 SAE 5W 30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami