Silniki Opel ecoFLEX / VVT / EDIT są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo 136KM D16SHJ wszedł do produkcji w 2012 roku i miał zastąpić turbodoładowane jednostki z rodziny Family oraz Ecotec które nie spełniały rygorystycznych norm spalin. Jednostka została wyposażona między innymi w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin o 13% w porównaniu do poprzedników i spełnienia norm Euro6. Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. W opinii użytkowników uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów, dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie .Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
dobra kultura prac
Wady
wysokie koszty serwisu
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
5.5 L, typ oleju: Dexos 2 SAE 5W 30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok