Opel

Silnik Opel 1.0 12V SGE EcoTec 75KM B10XE

1188
Silnik Opel 1.0 12V SGE EcoTec 75KM B10XE

Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Cadillac

Silnik Opel 1.0 SGE EcoTec 75KM B10XE silnik wszedł do produkcji w 2015 roku i zasilał model Opel Karl. To najsłabsza odmiana z rodziny SGE która weszła do produkcji w 2013 roku i miała zastąpić starsze odmiany . Silnik 3-cylindrowy wyposażony we wtrysk pośredni  z rozrządem opartym na łańcuchu .Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu. Trzeba nadmienić że występują odmiany tego silnika z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

01.10.2024 Opel Karol 1.0
(7.7)
Opinia: Wystarczy pamiętać o okresowej wymianie oleju
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Małe spalanie
Wady: Lekkie drgania
  • Silnik: 999
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 41.000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam