Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6i 8V SOHC o mocy 75KM najczęściej spotykany w Astrze F. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek takich jak awarie cewek, awarie przepustnicy, sondy lambda oraz drobnej elektryki.
Jednak nie jest to dużym problemem, ponieważ części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, jedynie elektryka jest wrażliwa i uciążliwa. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 8V jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (8.0) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 9.6/10 |
| Dynamika | 4.6/10 |