Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC o mocy 101KM miał zastosowanie od 2000 do 2006 roku. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmian. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.
Czasami zdarzają się awarie sterowania silnika i koniecznie musimy uważać na poziom oleju silnik bardzo lubi olej.jedną z poważniejszych usterek jest strzępienia paska rozrządu. Kierowcy chwalą sobie silnik za przyzwoity poziom spalania,dostępność części i bezawaryjność.Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik Z16XE-Rozrząd
po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.
przed 2002r wymienia się co 60 tys. km.
Specyfikacja zmian i modyfikacji
-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.
| Średnia (głosów: 7) | (7.8) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 8.1/10 |
| Dynamika | 6.3/10 |