Popularne na rynku

Silnik Opel 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM Z16XEP

71031
Silnik Opel 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM Z16XEP

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 1.6 16V TwinPort ECOTEC o mocy 105KM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Opel. Spotkamy go również w Fiacie Stilo. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 150.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Zdarzają się problemy z paskiem rozrządu, który potrafi się wcześniej zużyć (poszczępić) warto na to zwrócić uwagę. Niestety jednostka ta nie jest wolna od bardziej  uciążliwych usterek do których trzeba zaliczyć problemy z kolektorem dolotowym (awarie klap), które w naprawie są bardzo kosztowne. Mniej kosztowne jednakże uciążliwe to problemy z elektryką, przeważnie padają cewki  zapłonowe. Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ, części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a praca jego jest na dobrym poziomie, spalanie oscyluje średnio około 7l na 100km. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 16V jest konstrukcja udaną i przy odpowiednim serwisowaniu i przestrzeganiu serwisu bez problemu osiągniemy wynik 400 -500 tys.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • spalanie

Wady

  • częste awarie cewki zapłonowej
  • wadliwy układ rozrządu
  • ubytki oleju
  • uszkodzenia klap w dolocie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.1)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 4

Najbardziej awaryjna część

37%
12%
10%
2%
17%
6%
17%
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

18.05.2022 Astra H GTC
(7.0)
Opinia: Silnik na pewno dynamiczny, dobrze radził sobie w astrze GTC , jednakże te jednostki palą dużo oleju i niestety w moim przypadku też tak bylo
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -niskie spalanie LPG ok 8.5l w cyklu mieszanym -Przyzwoita dynamika
Wady: - Pobór oleju na poziomie 1L/1000km ( przy oryginalnym przebiegu 200 tys km ) - Szklankowa regulacja zaworów ( na LPG zalecana co 50tyś - Awaryjny układ twinport
  • Silnik: Z16XEP
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
14.04.2022 Astra H
(8.3)
Opinia: Ogólnie pozytywnie oceniam silnik, niestety nie jest on bez wad z których największe to: 1) Problemy z układem EGR - w przypadku występowania szarpania w niskim zakresie obrotowym czeka nas czyszczenie kanałów dolotowych spalin (trzeba rozebrać trochę gratów) 2) Zdarzają się problemy z zatkaną odmą - spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie
Wady: drobne awarie i wycieki
  • Silnik: 105km Z16XEP
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 253.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
16.02.2022 Opel Astra H
(3.7)
Opinia: Od 175kkm do 250kkm w naprawy i eksploatacje włozone ponad 12tys
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Wady: Silnik i osprzęt
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
26.11.2021 Astra H GTC 1.6 XEP
(6.3)
Opinia: Szrot jak ich mało .Tani w zakupie strasznie drogi w dalszej eksploatacji .Po 200 tys zaczyna się sypać dosłownie wszystko . EGR, klapy kolektora ,dolot, pękające kolektory wydechowe, usterki instalacji elektrycznej ( gnijące wtyczki),częste awarie modułu CIM . PORAZKA. Przestrzegam. Urywające się zawory .
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Brak
Wady: Bardzo awaryjny ,duże koszty
  • Silnik: 1.6 XEP 105kM 77 KW
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 240
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam
18.07.2021 astra H
(3.0)
Opinia: Nie polecam, brak dynamiki, wysokie spalanie, częste awarie
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Zalety: w miarę cichy
Wady: Twinport psuł się kilka razy co chwila inny czujnik padał, psująca się cewka
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię