Popularne na rynku

Silnik Opel 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM Z16XEP

94012
Silnik Opel 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM Z16XEP

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 1.6 16V TwinPort ECOTEC o mocy 105KM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Opel. Spotkamy go również w Fiacie Stilo. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 150.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Zdarzają się problemy z paskiem rozrządu, który potrafi się wcześniej zużyć (poszczępić) warto na to zwrócić uwagę. Niestety jednostka ta nie jest wolna od bardziej  uciążliwych usterek do których trzeba zaliczyć problemy z kolektorem dolotowym (awarie klap), które w naprawie są bardzo kosztowne. Mniej kosztowne jednakże uciążliwe to problemy z elektryką, przeważnie padają cewki  zapłonowe. Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ, części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a praca jego jest na dobrym poziomie, spalanie oscyluje średnio około 7l na 100km. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 16V jest konstrukcja udaną i przy odpowiednim serwisowaniu i przestrzeganiu serwisu bez problemu osiągniemy wynik 400 -500 tys.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • spalanie

Wady

  • częste awarie cewki zapłonowej
  • wadliwy układ rozrządu
  • ubytki oleju
  • uszkodzenia klap w dolocie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (7.1)
Trwałość 6.9/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 4

Najbardziej awaryjna część

58%
7%
5%
2%
13%
6%
9%
Suma głosów: 122

Opinie użytkowników

08.02.2024 Opel ASTRA Twinport
(7.7)
Opinia: Jeżdżę Opelkiem 3 lata.... LPG,ipomijając wymianę klocków, tłumika itp, to tak jak w postach.... listwa cewki padła, i klapy dolotu, które zaslepilem. olej 4w40, co roku, Ceny części do przyjęcia.
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamiczny, spalanie ok, średnio 7-8 Lpg/100 przy przebiegu 190kkm. Demon mocy to to nie jest, szczególnie przy włączonej klimie. Ale do zwykłej jazdy typu do pracy, zakupy, czy wypad za miasto, w zupełności wystarcza
Wady: Padające cewki zapłonowe, klapy wirowe.
  • Silnik: 1.6 xep
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 190.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
18.07.2023 Opel Zafira B
(6.3)
Opinia: Opel Zafira B Silnik naprawdę pancerny i długodystansowiec na awarie nie narzekam, nie specjaliści z Opla , prawdopodobnie awarii brak. Pierwsze objawy fachowości i znajomości mechaniki , serwisantów z Opla, ujawniły się w 14 roku używalności , a w moich rękach w dziewiątym roku. Przez
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: silnik bardzo wytrzymały tani w eksploatacji na trasie dynamiczny przy redukcji biegów
Wady: Zbyt mało mocy przy ruszaniu, przy włączonej klimie porażka, kręci do 3000 obr. żeby ruszył z miejsca?
  • Silnik: 105 KM / 77 KW
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 275149
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
20.01.2023 Astra H
(7.3)
Opinia: Ogólnie silnik OK ale niestety ma kilka bolączek, które akurat mnie trapiły: Uszkodzona odma - naprawa tania i problem zużycia oleju zniknął Zapchane kanały spalinowe od zaworu EGR w dolocie - problematyczny dostęp i spore koszty czyszczenia (bez czyszczenia silnik szarpał na ciepłym, wypadał zapłon, zapalał się
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: W miarę bezproblemowa obsługa. W miarę dobrze współpracuje z instalacją LPG (trzeba pamiętać o sprawdzaniu luzu zaworowego - szklankowa regulacja).
Wady: Zatykające się kanały spalinowe w kolektorze dolotowym (Check engline, szarpanie, wypadanie zapłonu). Zapychająca się odma co skutkuje dużym zużyciem oleju - po wymianie nie bierze oleju!!
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 262000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
18.05.2022 Astra H GTC
(7.0)
Opinia: Silnik na pewno dynamiczny, dobrze radził sobie w astrze GTC , jednakże te jednostki palą dużo oleju i niestety w moim przypadku też tak bylo
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -niskie spalanie LPG ok 8.5l w cyklu mieszanym -Przyzwoita dynamika
Wady: - Pobór oleju na poziomie 1L/1000km ( przy oryginalnym przebiegu 200 tys km ) - Szklankowa regulacja zaworów ( na LPG zalecana co 50tyś - Awaryjny układ twinport
  • Silnik: Z16XEP
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
14.04.2022 Astra H
(8.3)
Opinia: Ogólnie pozytywnie oceniam silnik, niestety nie jest on bez wad z których największe to: 1) Problemy z układem EGR - w przypadku występowania szarpania w niskim zakresie obrotowym czeka nas czyszczenie kanałów dolotowych spalin (trzeba rozebrać trochę gratów) 2) Zdarzają się problemy z zatkaną odmą - spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie
Wady: drobne awarie i wycieki
  • Silnik: 105km Z16XEP
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 253.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię