Ford

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 200KM GPF

140
Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 200KM GPF

Silniki Ford EcoBoost / SCTi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 200KM GPF  została wprowadzona na rynek w 2021 roku i zasila najnowsze modele Ford Fiesta VIII oraz Ford Puma .Ta  odmiana jest seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Wprowadzenie tych elementów umożliwiło spełnienie wygórowanych normy spalin Euro 6d.Jednostka wchodzi w skład nowej rodziny silników Dragon  o  pojemnościach 1.2 l oraz 1.5 l która będzie powoli zastępować starsze odmiany.Konstrukcja nowoczesna zaawansowana technologicznie została oparta na sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost z rodziny Fox.


Jednostka 3-cylindorwa z nowoczesnym bezpośrednim wtryskiem paliwa pod bardzo dużym ciśnieniem oraz turbosprężarką o niskiej bezwładności.Całość wykonana z aluminium,blok oraz głowica która została wyposażona w podwójny niezależny układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.W jednostce wprowadzono nowsze rozwiązania układu rozrządu,mianowicie pasek pracuje w oleju co pozwala na zmniejszenie tarcia i obniża poziom hałasu.Również cały układ korbowodowy został specjalnie zaprojektowany aby wyeliminować wszelkie drgania i poprawić kulturę pracy 3-cylindrowej jednostki.Na uwagę zasługuję zastosowanie oddzielnej cewki na każdy cylinder ułatwia to lepszy rozruch zwłaszcza na zimnym silniku.


W zależności od odmiany jednostki zostały sprzężone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.Zamysłem konstruktorów było stworzenie 3 cylindrowej jednostki o bardzo dobrych parametrach która miała zastąpić 4-cylindrowe modele nie tracą przy tym na osiągach.Tak więc powstał nowoczesny silnik 3 cylindrowy spełniający wygórowane normy spalin który w przyszłości będzie napędzał szereg modelów Forda.Podsumowując,silnik 1.5 to bardzo zaawansowana konstrukcja o dobrych parametrach,wysokiej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-6.5 L, typ oleju: 5W20/ACEA A5/B5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

27.10.2023 Puma st
(10.0)
Opinia: Supcio
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.07.2022 Ford Fiesta ST3 Mk8
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik posiadam go w Ford Fiesta ST Mk8
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie zużycie paliwa -Wysoka elastyczność -bardzo ładnie brzmi -Cich
Wady: Brak
  • Silnik: 200km 1.5T
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.03.2022 Ford Puma ST
(9.3)
Opinia: bardzo dobry silnik mam go w Pumie ST 200km
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 6300
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię