 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocach 240KM-250KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.
 Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
 Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
																						Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
										
                                     Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
																						Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
										
                                     Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
																						Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
										
                                     Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
																						Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
										
                                     Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
																						Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
										
                                     Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
																						Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
										
                                     Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
																						Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
										
                                     Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                    | Średnia (głosów: 3) | (7.9) | 
| Trwałość | 7.7/10 | 
| Utrzymanie | 7.0/10 | 
| Dynamika | 9.0/10 | 
 Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
																						Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
										
                                     Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
																						Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
										
                                     Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
																						Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
										
                                     Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
																						Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
										
                                     Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
																						Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
										
                                     Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
																						Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
										
                                     Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
																						Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
										
                                     Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
																						Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
										
                                     Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
										
                                     Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
																						Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)