Popularne na rynku

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma

121291
Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost z rodziny Sigma o mocach 120, 150, 160 lub 182KM to jednostka, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku. Zastąpiła starszą odmianę 1.6 Ecoboost, która była bardzo awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.


Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność. Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent.


W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.4)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

67%
2%
3%
4%
14%
2%
8%
Suma głosów: 190

Opinie użytkowników

28.12.2021 Focus MK3
(7.7)
Opinia: Auto dynamiczne ,ogólnie przyjemne w prowadzeniu . W sedanie otwór bagażnika mały . Autko dla trzech osób i pieska idealne , dla czterech i pieska gorzej szczególnie z miejscem za przednimi siedzeniami .Spalanie umiarkowane 7 litrów. Posiadałem focusa mk 2 i miał w
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika dobra , spalanie na przyzwoitym poziomie , sylwetka w sedanie bardzo przyjemna,kokpit wizualnie ładny i łatwy w obsłudze.
Wady: U mnie nad spodziewanie szybka wymieniona Tarcza sprzęgła do wymiany (35 tys) i lakier dość miękki. Przy rosłych pasażerach z przodu miejsca z tyłu może być na " styk". Otwór bagażnika mały i te zawiasy w środku.
  • Silnik: 1,5 150km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 86000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
21.11.2021 Focus III sedan
(10.0)
Opinia: Nie bez powodu Jaremy Clarkson i jego koledzy uważają Forda Mondeo za wzorzec samochodu rodzinnego. O numer mniejszy Focus też daje radę a w naszych warunkach (siła nabywcza Polaków) siłą rzeczy Focus zastępuje Mondeo. Silnik 4 cyl. 1,5 150 koników 240 Nm to jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, zrywny, szybko się nagrzewa, już po 3 km ciepełko w zimie płynie do kabiny, elastyczny. Przy wciśnięciu gazu do dechy fikuśnie bulgocze jakby się woda w czajniku gotowała, za sprawą turbiny oczywiście,
Wady: Nie stwierdziłem
  • Silnik: 110 kW
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 51000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
16.01.2021 Focus
(8.7)
Opinia: Cichy i dynamiczny, spalanie o litr większe od 1.0 do zaakceptowania. Płynniejsza i spokojniejsza praca niż promowanych teraz 3 cylindrowców. Jazda b. przyjemna, wyprzedzanie bezstresowe. Wystarczy wymieniać olej i filtry regularnie .
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cicha praca silnika Dynamiczny Ceny części niewygórowane 4 cylindry dają ednak większą kulturę pracy
Wady: brak
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 79000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
03.07.2019 Focus mk4
(5.7)
Opinia: Auto Ford Focus IV, 1.5 150 km. Przebieg 21 tys - wyciek oleju, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą - auto unieruchomione w serwisie - miał być bezawaryjny i dlatego wybrany do firmy jako zamiennik octavi...... Sama jazda przyjemna, silnik dynamiczny, spalanie średnie 6,8/100 przy (na dystansie
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik / Przebieg: 2018 / 21 tys
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam
30.09.2018 Focus
(8.7)
Opinia: Jaka dla mnie to jakieś nieporozumienie spalanie tego auta jest kosmiczne w korkach w mieście wychodzi nie raz 12L !!! Normalnie wychodzi 8-9 l więc to zbyt dużo jak na nowoczesny silnik .Jeżeli komuś nie przeszkadza takie spalanie to po za tym silnik jest OK
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford Focus FL Kombi
  • Rocznik / Przebieg: 2017 r 57.tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię