Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocach 203, 240KM lub 250KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Mondeo, Kuga, Galaxy, S-Max a także szeregu modeli Jaguara, Land Rovera oraz Volvo . Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.
Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 203KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
| Średnia (głosów: 10) | (9.1) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.2/10 |
Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 203KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Focus Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost ST 250KM (LF)
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Ford Kuga Mk2 FL 2.0 16V EcoBoost 242KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 240KM (LF)
Ford S-MAX Mk2 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Ford Galaxy Mk4 2.0 16V EcoBoost 240KM (LF)
Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
Jaguar XF X250 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 241KM (LF)
Jaguar XJ X351 FL 2.0 16V EcoBoost Ti 240KM (LF)
Land Rover Freelander II FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Land Rover Discovery Sport 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Range Rover Evoque I 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)
Range Rover Evoque I FL 2.0 16V EcoBoost Si4 241KM (204PT)