Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.7 V6 24V EcoBoost 335KM Nano wszedł do produkcji w roku 2015 i zasila modele Forda oraz Lincolna. Jednostka produkowana w USA, w fabryce Forda Limie Ohio, oparta na starszej wersji 3.5 V6 Ecoboost, która była opracowana przez niemiecką firmę FEV Engineering .Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. Silnik posiada dwuczęściowy blok górny i dolny wykonany z zagęszczonego żelaza grafitowego oraz odlewu aluminium.
Całość wyposażona została we wtrysk bezpośredni, podwójny wałek rozrządu napędzany łańcuchami oraz dwie turbosprężarki. Pierwsza odmiana była produkowana w latach 2015-2017 i posiadała wtrysk bezpośredni. W roku 2018 wraz z modelem Ford-F150 pojawiła się druga generacja silnika. w której wprowadzono kilka modyfikacji – najważniejsza z nich to połączenie wtrysku bezpośredniego z wtryskiem portowym. Kolejne modyfikacje to nowy układ rozrządu dwułańcuchowy z lekkimi wałkami rozrządu, nowy wysokociśnieniowy EGR oraz nowe turbosprężarki. Taką właśnie jednostkę spotkamy w oferowanym w Europie modelu Bronco.
Powodem tych zmian była potrzeba uzyskania wyższych norm spalin, które obecnie obowiązują. Silnik zyskał na wyższej kulturze pracy, lepszej dynamice i niższym poziomie spalania przez co obniżono emisję spalin Co2. Jednostka może poszczycić się wysoką kultura pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz niezłymi osiągami. Trzeba pamiętać że serwis oraz części nie należą do tanich.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
TwinTurbo
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |