Ford

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 150KM

6146
Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 150KM

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 150KM to najnowsza konstrukcja koncernu Ford która została wprowadzona na rynek w 2018 roku wraz z modelem Ford Kuga .Jednostka wchodzi w skład nowej rodziny silników Dragon  o  pojemnościach 1.2 l oraz 1.5 l która będzie powoli zastępować starsze odmiany.Konstrukcja nowoczesna zaawansowana technologicznie została oparta na sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost z rodziny Fox.Jednostka 3-cylindorwa z nowoczesnym bezpośrednim wtryskiem paliwa pod bardzo dużym ciśnieniem oraz turbosprężarką o niskiej bezwładności.Całość wykonana z aluminium,blok oraz głowica która została wyposażona w podwójny niezależny układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.W jednostce wprowadzono nowsze rozwiązania układu rozrządu,mianowicie pasek pracuje w oleju co pozwala na zmniejszenie tarcia i obniża poziom hałasu.Również cały układ korbowodowy został specjalnie zaprojektowany aby wyeliminować wszelkie drgania i poprawić kulturę pracy 3-cylindrowej jednostki.Na uwagę zasługuję zastosowanie oddzielnej cewki na każdy cylinder ułatwia to lepszy rozruch zwłaszcza na zimnym silniku.W zależności od odmiany jednostki zostały sprzężone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.Zamysłem konstruktorów było stworzenie 3 cylindrowej jednostki o bardzo dobrych parametrach która miała zastąpić 4-cylindrowe modele nie tracą przy tym na osiągach.Tak więc powstał nowoczesny silnik 3 cylindrowy spełniający wygórowane normy spalin który w przyszłości będzie napędzał szereg modelów Forda.Podsumowując,silnik 1.5 to bardzo zaawansowana konstrukcja o dobrych parametrach,wysokiej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (5.3)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

56%
11%
11%
11%
0%
0%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

20.10.2020 Focus MK4 Titanium Hatchback M6
(5.3)
Opinia: Trudno wypowiedzieć się pozytywnie. Do przebiegu 10 000 km. było miodnie. Dynamiczny, przyjemnie mruczał, aż chciało się przyspieszać. Lubi wyższe obroty przy zmianie przełożeń, spala mniej niż przy jeździe na taksówkarza. Ale po tym przebiegu zaczęły się problemy i trwają do teraz. Co prawda z
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika (z początku) Dźwięk (z początku)
Wady: Wysokie spalanie w mieście Zadowalające spalanie w trasie Okropna kultura pracy po niecałym roku
  • Silnik: 1.5 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 28000
  • Spalanie: 9.4 l/100km
Odradzam