Ford

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost 182KM Sigma

13040
Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost 182KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost o mocy 182KM był stosowany w latach 2010-2017 w szeregu modeli Forda. Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem.


Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • zużycie popychacza pompy wody
  • awaryjny układ chłodzenia
  • kosztowny serwis
  • kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
25%
6%
6%
6%
0%
6%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

22.03.2024 C-max II
(10.0)
Opinia: Jeżdżę od 6 lat i ani razu mnie nie zawiódł. Czy to długie trasy (1,2tys km) czy krótkie odcinki (30km). Autem do tej pory zrobiłem ok.60tys km. Ponoć jak się dba tak się ma.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, w miarę cichy, 100km/h przy 2.550 obrotów. Turbo zawsze pomaga i nie trzeba redukować z 6 biegu by wyprzedzić.
Wady: Słuchając dobrego mechanika odstąpiłem od instalacji gazowej.
  • Silnik: 182KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 162000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.12.2019 Focus mk3
(9.3)
Opinia: Jak do tej pory bezproblemowa eksploatacja, motor mocny i szybki, rozsądne średnie spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika,przyzwoite średnie spalanie
Wady: ?
  • Silnik: 182KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 52000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię