Ford

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 150KM Sigma

63367
Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 150KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / SCTi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost o mocy 150KM to odmiana, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku. Jednostka zastąpiła starszą odmianę 1.6 ecoboost która była bardzo awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność.Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.


Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent. W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

70%
3%
3%
3%
13%
3%
8%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

12.05.2022 Ford Focus mk3
(7.7)
Opinia: Musiałem napisać bo jakieś bzdury są tu napisane. Uszczelka pod głowicą czy głowica padała, ale w 1.6EB bo się przegrzewał dlatego trzeba było wymieniać IC od razu, a nie jeździć jak jełop, ale 1.6EB i tak był lepszy od 1.5EB bo był bardziej podatny na tunning
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - osiągi i niskie w miarę spalanie jedynie 1.4tsi mniej pali, ale trochę gorzej przyśpiesza, a z prowadzeniem nie ma co nawet VW porównywać to zupełnie inna liga choć VW lepiej wykonany w środku
Wady: - przy niewłaściwym użytkowaniu auta (niedogrzany motor i butowanie z dołu od 1000-1500obr/min padaja tłoki przez LSPI) chip tylko powiększa ten efekt (znam parę osób co już musiało tłoki wymieniać po chipie). - środek mógłby być trochę lepszy (w dotyku plastiki), ale z wyglądu jest OK
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię