Ford

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost 150KM Sigma

58372
Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost 150KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost o mocy 150KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2010. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem.


Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastycznośći
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awaryjny układ chłodzenia
  • zużycie popychacza pompy wody
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (5.3)
Trwałość 2.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

57%
0%
5%
5%
19%
5%
10%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

15.02.2023 Focus MK3
(5.3)
Opinia: tragedia, uszczelka dmucha na zimne i cieple. halasuje na wolnych obrotach, grzeje sie szybko a serwis nie reaguje mimo wab fabrycznych.
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: w miare oszczedny i szybki
Wady: uklad chlodzenia, uszczelka
  • Silnik: 1.6
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię