Ford

Silnik Ford 1.0 EcoBoost 125KM

10173
Silnik Ford 1.0 EcoBoost 125KM

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 125KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł „International Engine of the Year 2012”. Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l, 12 zaworowa z turbodoładowaniem, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach.W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa.Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą !!! Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
25%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

28.03.2022 Mk3
(8.3)
Opinia: Ja na razie jestem zadowolony
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: BArdzo szybko się nagrzewa, sensowne spalanie jak się delikatnie operuje gazem, niezła elastyczność
Wady: dynamika na średnim poziomie
  • Silnik: 125Km/ford focus
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.01.2022 Ford Focus Mk3
(3.7)
Opinia: Silnik kupa. Absolutnie nie ma co się sugerować rekomendowanym interwałem wymiany paska rozrządu. Po 150 000 km pasek nie nadaje się już do dalszego użycia. Pasek pracuje w kąpieli olejowej, więc NAPRAWDĘ warto używać tego oleju, który jest rekomendowany przez producenta. No i wymieniać go
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Na upartego dość przyjemne spalanie. Aktualnie 6,2l/100km. Auto codziennie robi trasę 100km, jakaś 1/3 to miasto.
Wady: - BARDZO niewielka kultura pracy, głównie wibracje. - pomimo mocy i nisko położonego maksymalnego momentu, silnik wydaje się mułowaty - turbodziura jak stąd do tamtąd
  • Silnik: 1.0 Ecoboost 125 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam