Ford

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 125KM Fox

49888
Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 125KM Fox

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 125KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł „International Engine of the Year 2012”. Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l, 12 zaworowa z turbodoładowaniem, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu.


Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach.W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa.Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność.


Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą !!! Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.5)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

78%
2%
4%
2%
9%
3%
1%
Suma głosów: 89

Opinie użytkowników

18.03.2024 Ford Fiesta
(8.7)
Opinia: Od nowości do 78 tys. km było ok. Silnik padł na autostradzie przy 120km/h. Turbina, uszczelka pod głowicą. Mała eksplozja :) Auto na szczęście poszło na szkodę całkowitą, ale pojawiło się jakimś cudem na srotosrto (powodzenia!)
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ekonomiczny, dynamiczny,
Wady: Uszczelka pod głowicą i umywanie płyny chłodniczego.
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
21.11.2023 focus MK3 polift
(9.3)
Opinia: Z autem prawie wogole nie mam problemów. Rozrząd postanowiłem wymienić przy przebiegu 146000 ze względu na opinie że pasek może się przy takim przebiegu łuszczyć a nawet urwać. Po wymianie okazało się że stary pasek był w bardzo dobrym stanie a olej czysty bez śmieci.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy, ekonomiczny, bezawaryjny
Wady: Skomplikowana i kosztowna wymiana rozrządu
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.04.2023 Focus MK 3.5 Lift
(8.7)
Opinia: Focus,rocznik 2015 przebieg 130000 i zero awarii. Silnik zbiera się od samego dołu bardzo przyjemnie.Proszę stosować tylko olej zalecany przez Forda i wymieniać co 10 tys. lub rok, a nie będzie pasek się rozpuszczał. W moim kontrolka gaśnie po 2 sekundach. Polecam
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: "Mały ale wariat", dynamiczny,oszczędny
Wady: Jak na razie brak
  • Silnik: 125 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.01.2023 Ford Focus mk4
(9.3)
Opinia: Mój 4 focus i nic dodać nic ująć ! Polecam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Elastyczny, cichy, zrywny...
Wady: ?
  • Silnik: 999 cm, 125km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
16.01.2023 Ford EcoSport EcoBoost
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. 5-letni EcoSport z przebiegiem prawie 60.000 i póki co zero problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duża dynamika jak na mały silnik Bezawaryjność Cicha praca
Wady: Nieco za wysokie spalanie
  • Silnik: 125KM / Ford EcoSport
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię