Ford

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 182KM Sigma

14646
Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 182KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost o mocy 182KM to odmiana, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku.Jednostka zastąpiła starszą odmianę 1.6 ecoboost która była dosyć awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność.


Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent.


W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awaria głowicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

55%
3%
10%
3%
17%
3%
7%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

30.09.2022 ford focus
(10.0)
Opinia: fajny dynamiczny silnik cicha praca dobre przyspieszenie w powiazaniu z fajna automatyczna skrzynia biegow
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika
Wady: nie widze
  • Silnik: 182
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
25.06.2020 Kuga II 4x4 AT
(5.3)
Opinia: Przy 60tys. padła głowica i 2 tłoki; silnik wymieniony na gwarancji po 5 miesiącach spędzonych w serwisie + pompa paliwa. Auto kupione w serwisie, zadbane, silnik jednak padł po czterech latach użytkowania.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Elastyczny, dość żwawy, ale bez przesady
Wady: Wysokie spalanie
  • Silnik: 182
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 6200
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię