Ford

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 100KM-125KM GPF

1090
Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 100KM-125KM GPF

Silniki Ford EcoBoost / SCTi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost GPF o mocy 100 lub 125KM wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila modle Forda Fiest,Focus oraz Puma.Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l 12-zaworowa z turbodoładowaniem, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro6d.Ta odmiana jest kontynuacją starszych wersji która została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych GPF.


Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach.W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa.Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat.Silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • dobra dynamika

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W-20 / Ford , wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię