Ford

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 100KM Fox

34939
Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost 100KM Fox

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost o mocy 100KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł „International Engine of the Year 2012”. Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l,  12 zaworowa z turbodoładowaniem, wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2


. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą.


Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów..


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy
  • przyspieszenie

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • Problem dotyczy jednostek z lat 2012-2013 !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

79%
0%
9%
2%
7%
2%
0%
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

30.10.2023 Ford Fiesta Mk7
(10.0)
Opinia: Dobrze przyspiesza, fajnie przmi, bardzo dobrze reaguje na chip tuning (wszystkie wersje poza najnowszymi hybrydowy mi robią się na ok. 150km/250nm), jest całkiem solidny i mało pali. Po grubszych modyfikacjach potrafi wyciągnąć 200km. Spalanie typowo w mieście 7l, w cyklu mieszanym z ostatnich 2500km (głównie miasto) mam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, spalanie, trwałość, potencjał na tuning.
Wady: Mokry pasek oleju = droga wymiana (nie później niż po 140kkm) Wibracje poniżej 1800 obrotów (w końcu 3 cylindry), ale kultura pracy i tak lepsza niż w konkurencyjnych jednostkach.
  • Silnik: 1.0 Ecoboost 100KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 850000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.02.2023 Tomek
(10.0)
Opinia: Silnik godny polecenia jak na razie same plusy i bez żadnych niespodzianek.Miałem zakupić wersje 125KM ale się nie udało i nie żałuję bo do miasta jest idealny a na trasie też mu nic nie brakuje.Silniczek bardzo dynamiczny lekkie dodanie gazu i już się zbiera,i co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo fajnie się zbiera,dobra dynamika,super elastyczny co dobrze sprawdza się w mieście,mało spala i zero awarii.
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 1.0 ecoboost 100KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 95.000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię