⚙️ Silnik Ford 1.0 EcoBoost [od 2012]

69610
⚙️ Silnik Ford 1.0 EcoBoost [od 2012]

Silniki Ford 1.0 EcoBoost są stosowane w samochodach marki

Data: 27.12.2024

Silnik 1.0 EcoBoost – historia, odmiany

Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost z rodziny Fox to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company wprowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł „International Engine of the Year 2012”.

W pierwszej kolejności pojawiły się na rynku odmiany o mocach 100, 125 lub 140KM, które stosowano do 2022 roku:

W roku 2021 rozpoczęto dostosowanie jednostki do nowych norm spalin Euro6d. Wersja 100KM otrzymała seryjnie montowany filtr cząstek stałych GPF a rok później pojawiły się miękkie hybrydy o mocach 125KM i 155KM. Od 2023 roku dostępna jest także wersja 170KM z funkcją OverBoost:



Silnik 1.0 EcoBoost – konstrukcja, rozrząd, wtrysk

Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l, 12 zaworowa z turbodoładowaniem, wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, a to przekłada się z kolei na niższe spalanie. Silnik wyposażony w turbosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat.


Silnik 1.0 EcoBoost – czy jest niezawodny?

Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji borykają się z problematycznym układem chłodzenia, który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki. Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii. Po usunięciu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonują dystans około 300 tys/km bez większych problemów.



Silnik 1.0 EcoBoost – zalety i wady

Zalety tego silnika to przede wszystkim:

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy
  • przyspieszenie

Najczęstsze awarie, które zgłaszają użytkownicy:

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • problem dotyczy jednostek z lat 2012-2013

Pracownia renowacji mebli Kraków – A.T. PRO


Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.8)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 1

Najbardziej awaryjna część

78%
2%
8%
2%
4%
2%
3%
Suma głosów: 144

Opinie użytkowników

02.08.2024 focus mk3 kombi
(9.7)
Opinia: Mam focusa mk3 kombi od 3 lat. Przejechałem nim ponad 30 tys. kilometrów. Wymieniałem sondę lambda, zbiornik płynu wyrównawczego oraz swiece. Obawiałem sie tego silnika z nieznaną historią jak na razie niepotrzebnie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: małe spalanie , bezawaryjny silnik
Wady: Dla osób wysokich może być zbyt mało miejsca
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
14.03.2024 Tourneo Connect
(5.7)
Opinia: Po 36 tyś. km nic się nie dzieje ale trudno jeszcze mówić o trwałości. Koszt przeglądu w ASO po 4 latach/60 tyś. ok. 1,5-2 tyś. zł.
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy (nie tylko jak na silnik trzycylindrowy) Niewielka głośność Dobra dynamika w jeździe miejskiej
Wady: Za słaby na jazdę w trasie (dla tej wielkości samochodu)
  • Silnik: 1.0 100KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 36000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
27.01.2024 C-MAX
(7.3)
Opinia: zrobiłem 98tyś i jestem po wymianie rozrządu, po za tym tylko świece i nic więcej, trochę słaby żeby uciągnąć C-MAXA przy 100 KM. Przyznam że kompletna wymiana rozrządu i pompy za 8500 zł ugieły mi kolana. ale mechanik twierdził że wymiana i mnogość przyrządów
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: na razie nic się nie psuje
Wady: 100 KM to mało i słabo
  • Silnik: 1,0 EB , 100KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
13.04.2021 Fiesta MK7
(8.7)
Opinia: Silnik Dynamiczny lecz widoczne zapocenie pod uszczelka głowicy nad filtrem oleju a dopiero przebieg 44 tys
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Konstrukcja Pompa chłodząca turbo po zgaszeniu silnika
Wady: Spalanie w miescie Kultura pracy
  • Silnik: 101
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 44.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.03.2020 fiesta mk8
(8.7)
Opinia: Autko wyjątkowe, .bardzo ciche i ekonomiczne .silnik bardzo dynamiczny.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ekonomiczne, bardzo zwinne.
Wady: na razie ich brak
  • Silnik: 100 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 21000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam