Popularne na rynku

Silnik 2.0 16V D4 VVT-i 1AZ-FSE

50077
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 2.0 16V D4 VVT-i 1AZ-FSE

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 2.0 VVT-i o mocy 150KM najbardziej znany z Toyoty Avensis. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażona są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiadają hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG  nie jest zalecany, a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, przyzwoity poziom spalania oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalani
  • cicha praca silnika

Wady

  • nie zalecany montaż LPG
  • regulacja zaworów
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.7)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

75%
7%
0%
1%
4%
4%
7%
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

05.01.2022 rav4
(6.3)
Opinia: MOTOR kompletnie nie do LPG! Proszę uważać! Naprawa głowicy nie rozwiązuje tematu, bo śruby wyciągają gwint z bloku. Trafić na taki po remoncie to chyba jeszcze gorzej, bo zaraz głowica się podniesie...
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobry motor, choć dużo pali podług japońskiej konkurencji.
Wady: Nie do LPG, bo generuje trudne awarie i kosztowne.
  • Silnik: 2.0 vvti 150KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
01.12.2018 Janusz
(9.0)
Opinia: Super niezawodny motor. Łańcuch rozrządu. Prosta budowa.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: rav4 II 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 - 220000km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
02.08.2018 Piotr
(9.3)
Opinia: Bardzo wytrzymały silnik do jazdy poza miastem, oszczędny do 3 tys. obrotów (mało dynamiczny w tym zakresie), powyżej oceniam na dynamiczny, pomimo braku turbo. Przez 180 tys. km żadnych problemów (auto od 2004 roku na drodze). W 2014 założyłem instalację LPG (STAG, Nowotczyński, Mława -polecam),
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 2.0 D4 VVt-i 1az-fse 147 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/180 tys km
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
02.07.2018 Maciek
(6.3)
Opinia: Auto od ponad miesiąca w moich rękach za wiele nie moge napisać. Jak na razie bez problemów
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 147
  • Rocznik / Przebieg: 2004 19000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.04.2017 baszka
(8.3)
Opinia: Silnik dobry, bardzo wytrzymały
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Toyota avensis, 147KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006, 130000km
  • Spalanie: 9.1 l/100km
Polecam