Toyota

Silnik Toyota 1.0 16V VVT-i 65KM-68KM 1SZ-FE

25607
Silnik Toyota 1.0 16V VVT-i 65KM-68KM 1SZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.0 16V VVT-i o mocy 65 lub 68KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Yaris pierwszej generacji. Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Jedynym mankamentem tej jednostki jest słaba elastyczność. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • słaba elastyczność
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.0)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

21%
14%
7%
14%
7%
21%
14%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

04.12.2020 Yaris 1 FL
(8.3)
Opinia: Przejechane 70kkm, dwa razy padł alternator (umieszczony jest od dołu, chlapie na niego woda i puchną zwoje). Oprócz tego silnik totalnie bezobsługowy, zmieniany olej co 10kkm. Jedyny minus tego silnika to słaba dynamika, nie radzi sobie z masą Yarisa (pewnie lepszy byłby 1.3). 10kkm temu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: bezawaryjność
Wady: słaba dynamika, źle umiejscowiony alternator
  • Silnik: 65 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.02.2018 KaroLe
(9.3)
Opinia: W moim odczuciu bardzo dobry silnik. Posiadam Yarisa z 2001r. i od tego czasu z samochodem nie dzieje się praktycznie nic. Silnik 1.0 VVT-i lubi wysokie obroty powyżej 4 tys. obr. zaczyna już dynamicznie jechać jak na swoją klasę i pojemność oczywiście. Przy 110 tys.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Toyota Yaris 1.0 VVT-i
  • Rocznik / Przebieg: 2001r. 165700km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
17.02.2018 Artur
(9.7)
Opinia: Dobry silnik, auto posiadam od nowości. Przy 80 tyś. Przebiegu zaczął brać olej ok 250ml na 3000 km. Tak się dzieje tylko podczas jazdy na krótkie dystanse. Przy jeździe ciągłej nie bierze grama oleju. Diagnoza uszczelniacze to one są przyczyną brania oleju. Auto ma 120tys.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Yaris 1.0
  • Rocznik / Przebieg: 2006 120tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
09.08.2017 Darek
(8.7)
Opinia: Polecam jak najbardziej,silniczek tani w użytkowaniu i bezawaryjny a do tego spalanie niskie.Jeżdżę Yarisem już piaty rok i nic mu nie dolega,parkuję pod chmurką i pali na 25 mrozie.Jedyny mankament to lato z klima to się źle zbiera słaba dynamika ale to auto na dojazdy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Yaris/68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002r/180tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię