Toyota

Silnik Toyota 2.0 R6 24V VVT-i 155KM 1G-FE

1976
Silnik Toyota 2.0 R6 24V VVT-i 155KM 1G-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.0 R6 24V VVT-i 155KM 1G-FE był stosowany na rynku w latach 1998-2005 w modelu Lexus IS 200. Jednostka rzędowa, sześciocylindrowa pochodząca z rodziny silników 1G produkowanych od 1979 aż do 2006 roku. Odmiana 1G-FE jest stosowana od 1998 roku, kiedy to przeszła szereg modyfikacji. Silnik otrzymał nowe korbowody oraz tłoki, wprowadzono nowy system zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz elektroniczną przepustnicę.


Trzeba nadmienić, że silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów i zalecana jest kontrola luzów co 20 tys/km. Niestety silnik cierpi na dosyć poważne  przypadłości takich jak awarie pierścieni, co powoduje duże ubytki oleju czy zużycie czujnika ciśnienia oleju. Z mniej groźniejszych usterek trzeba wymienić awarie przepustnicy oraz czujnika położenia wałka rozrządu. Poza tym jednostka może poszczyć się bardzo dobrą dynamiką oraz wysoką kultura pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wyoska kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • duże ubytki oleju-awarie pierścini
  • awarie przepustncy
  • awarie czujnika położenia właka rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kontrola luzów zaworowych co 20 tys /km !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

29%
0%
14%
0%
57%
0%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

18.09.2023 Lexus IS200
(10.0)
Opinia: Na papierze niby robi setkę poniżej 10 sekund, ale bez kopania ze sprzęgła z wyłączoną kontrolą trakcji praktycznie nie do zrobienia. Krótka skrzynia sprawia, że bieg trzeba przepiąć dwa razy przy 45km/h na dwójkę i 85km//h na trójkę. Silnik świetnie znosi pałowanie pod warunkiem trzymania temperatury.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy, dźwięk, moc, elastyczność
Wady: Krótka skrzynia, padające cewki, brak regulacji luzów zaworowych.
  • Silnik: 1G-FE
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 225
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
25.01.2017 Lexus IS 200
(7.0)
Opinia: No cóż. 6 cylindrów w rzędzie jakoś trzeba nakarmić. Auto ciężkie, konstrukcja stara i paliwożerna, ale za to wręcz pancerna. Dodać do tego niesamowite brzmienie silnika i niską awaryjność pojazdu i mamy auto idealne, no poza spalaniem. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, a eksploatacja
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 2.0 r6
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam