Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 2.0 R6 24V VVT-i 155KM 1G-FE był stosowany na rynku w latach 1998-2005 w modelu Lexus IS 200. Jednostka rzędowa, sześciocylindrowa pochodząca z rodziny silników 1G produkowanych od 1979 aż do 2006 roku. Odmiana 1G-FE jest stosowana od 1998 roku, kiedy to przeszła szereg modyfikacji. Silnik otrzymał nowe korbowody oraz tłoki, wprowadzono nowy system zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz elektroniczną przepustnicę.
Trzeba nadmienić, że silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów i zalecana jest kontrola luzów co 20 tys/km. Niestety silnik cierpi na dosyć poważne przypadłości takich jak awarie pierścieni, co powoduje duże ubytki oleju czy zużycie czujnika ciśnienia oleju. Z mniej groźniejszych usterek trzeba wymienić awarie przepustnicy oraz czujnika położenia wałka rozrządu. Poza tym jednostka może poszczyć się bardzo dobrą dynamiką oraz wysoką kultura pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kontrola luzów zaworowych co 20 tys /km !
| Średnia (głosów: 2) | (8.5) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |