Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 1KR-FE o mocy 68 lub 69KM miał zastosowanie w samochodach Toyota iQ, Aygo, Yaris a także bliźniaczym Subaru Justy. To nowoczesna trzy-cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na dobrym poziomie.
Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5l/100km a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4l. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, zastosowano w niej system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (7.2) |
Trwałość | 6.2/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 6.8/10 |