Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 68KM-69KM 1KR-FE

56195
Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 68KM-69KM 1KR-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 1KR-FE o mocy 68 lub 69KM miał zastosowanie w samochodach Toyota iQ, Aygo, Yaris a także bliźniaczym Subaru Justy. To nowoczesna trzy-cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na dobrym poziomie.


Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5l/100km a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4l. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, zastosowano w niej system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody
  • awarie łożyska oporowego w sprzęgle
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.2)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

58%
5%
3%
2%
10%
2%
21%
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

05.04.2023 toyota aygo 2
(7.3)
Opinia: mam pare sztuk samochodów z tym silnikiem i żaden jeszcze się nie rozleciał,69km i 68km peugeota 107.108,citroena c1 i aygo 1 i 2, ci co opisują to chyba bmw maja, nic się nie psuje a jesli juz to czesci są tak tanie że nie zauważalne
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjność,spalanie,
Wady: słaba kultura silnika
  • Silnik: 69
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.04.2022 Toyota Yaris VvT
(5.7)
Opinia: Nie lubię tego samochodu
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mało pali
Wady: Przy obciążeniu podczas jazdy na prostej drodze, przy 55km/h odpadła mi belka tylnia z kołami
  • Silnik: 1.0
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
05.03.2021 Toyota Yaris 2
(10.0)
Opinia: Silnik w moim aucie posiada przebieg 420 tyś, nie pali oleju, nie psuję się a na dodatek pali 5.5 l/100 km przy jeździe na gazie. Dodatkowo silnik na łańcuszku dzięki czemu można jeździć i jeździć
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -Dobrze chodzi z gazem -Bardzo trwały -Moc wystarczająca do miasta
  • Silnik: 68
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 420200
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
15.01.2019 Yaris II
(6.3)
Opinia: Trzeba przyznac ,ze do miasta sie nadaje trasy to porazka , pali olej jak smok jak wydacie 300 zl na benzyne to 60zl na dolewki oleju. Sprzęgło pada po średnio 80 tysiącach. Dynamiki żadnej , silnik nie znosi żyłowania jak nie chcecie by brał olej
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1KR FE 1.0 B 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/200000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
17.10.2017 pawel
(4.7)
Opinia: może mój egzemplarz jest felerny ale , do demonów mocy i prędkości nie należy daje radę po mieście spryciula , poza miastem na dwie osoby tez ok 130 km/h leci jak gokart ( citroenC1) niestety zapędy rajdowca okupione żyłowaniem silniczka i chyba jego przegrzaniem
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: citroen C1
  • Rocznik / Przebieg: 2010/127000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię