Toyota

Silnik Toyota 1.3 16V VVT-i 84KM-86KM 2NZ-FE

46290
Silnik Toyota 1.3 16V VVT-i 84KM-86KM 2NZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.3 16V VVT-i o mocy 84 lub 86KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Yaris oraz Yaris Verso. Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Jedynym mankamentem tej jednostki są wycieki oleju i głośniejsza praca przy wyższych obrotach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • głośna praca silnika na wyższych obrotach
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

60%
3%
8%
2%
7%
3%
17%
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

31.05.2021 Yaris IFL
(8.0)
Opinia: Silnik udany, z usterek mogę potwierdzić pocenie z pokrywy zaworów. Występuje, ale jeszcze nigdy nie zostawiła kropli oleju na kostce. Do tego momentu awarii silnika brak.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Oszczędny, radzi sobie z autem.
Wady: To raczej wada auta: wyciszenie, ale rzeczywiście jest dość głośno.
  • Silnik: 86/2NZ-FE
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 187000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
23.08.2019 Toyota Yaris I
(10.0)
Opinia: Silnik pancerny. Bez żadnej awarii kula mi się już ponad 267 tyś. (w tym połowa na szlamie 10W-40). Nie bierze oleju. Do rozrządu jeszcze nie musiałem zaglądać. Luzy zaworowe sprawdzane co 100 tyś. nie była potrzebna korekta. Rewelacyjna dynamika jak na klasyczny miejski samochód (10.7s
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 86KM/2NZ-FE
  • Rocznik / Przebieg: 2001/267 tyś.
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
30.01.2017 Ada,
(10.0)
Opinia: Toyota Yaris przebieg 275 tys i po za klasycznym serwisem nigdy nie miałem żadnej awarii.Silniczek bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny ,polecam jak najbardziej nie będziecie zawiedzeni.Największym plusem to jest to że jest totalnie bezawaryjny,aha i rozrząd na łańcuchu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Yaris/86KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/275tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię