Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 1.8 16V VVTL-i o mocy 192KM wszedł do produkcji w 2000 roku w modelu Toyota Celica T23. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie z inteligentnym systemem faz rozrządu, jest to ulepszona wersja systemu VVT-i. Zastosowanie tego innowacyjnego systemu pozwoliło na osiągnięcie wyższych parametrów takich jak lepsza dynamika szczególnie przy wyższych obrotach oraz bardzo dobra elastyczność przy mniejszym poziomie spalania.
Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypaleniem gniazd zaworowych. Niestety ze względy na surowe normy salin Euro 4 silnik został wycofany z produkcji. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (9.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |