Toyota

Silnik Toyota 2.0 16V DOHC EFI 128KM-133KM 3S-FE

20125
Silnik Toyota 2.0 16V DOHC EFI 128KM-133KM 3S-FE

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 16V DOHC EFI o mocy 128, 129 lub 133KM występował w samochodach Toyota Carina E, Avensis, Picnic oraz RAV4 w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km – rozrząd bezkolizyjny! Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody.


Spalanie nie jest atutem tej jednostki, bo średnio trzeba liczyć około 10l/100km a w mieście nawet 12-13l. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Często zdarza się przy silnikach napędzanych gazem falowanie na obrotach, musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych. Poza tym silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • regulacja luzów zaworowych
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.1)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
0%
0%
20%
40%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

16.02.2022 Toyota Avensis t22
(9.3)
Opinia: Bardzo dobra jednostka trwała i dynamiczna . Lubi wysokie obroty ( od 4 do 5.7 tyś obrotów )
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika trwałość niezawodność
Wady: Układ chłodzenia
  • Silnik: 128 km 3sfe
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 201000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
09.12.2017 Qba
(6.0)
Opinia: Bezwzględnie genialny motor, mistrzostwo świata! Miałem ten silnik w Avensis i Rav4, oba zagazowane LPGTech (sekwencja). Ave zrobiłem 250tys, a Rav4 prawie 80tys (najczęściej coś ciągnąc). Nie do zabicia! Ave Combi paliło ok 8 litrów LPG, a RAV4 na pusto ok 10-11, a
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 128
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
11.04.2017 Radek
(9.0)
Opinia: Mam go w Avesisie i jestem zadowolony,po za tankowaniem żadnych kosztów zero awarii a przebieg nie mały bo 290tys.Poprzedni właściciel wymienił rozrząd,pompę,i wiele innych cześci.Dynamika na dobrym poziomie auto dobrze reaguje na pedał gazu.Minus to spalanie ponad 10L.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Avensis/129KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998r/290tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam