Toyota

Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i 167KM-170KM 2AZ-FE

11970
Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i 167KM-170KM 2AZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i o mocy 167 lub 170KM znany z Toyoty Camry XV40 oraz RAV4 III. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty eksploatacji
  • wysoki poziom spalania
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
33%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

06.01.2021 Scion TC
(9.3)
Opinia: Posiadam scion tc 2005 od 12lat, sprowadzony ze stanów, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, auto nie było uszkodzone czy po zalaniu. Silnik praktycznie to samo co avensis, a oznaczenie 2az-fe i muszę powiedzieć jedno, to był pierwszy mój samochód, najlepszy prezent na studia i najlepszy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Tytanowy silnik, bardzo dobrze startuje z dołu, trzeba tylko wymieniać oleje na czas w silniku i skrzyni, a skrzynia automat po 100tkm i wymianie oleju ZERO opiłków , mechanik powiedział dziewicza skrzynia :)
Wady: Wady, ktoś powie ,że 11-14l w mieście to dużo, a ja powiem, że tak ma być. Teraz robią eko auta a potem jest płacz u mechanika, ale ja już się na to nie nabiorę ;)
  • Silnik: 174km 2az-fe
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię