Toyota

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i 140KM-143KM 1ZZ-FE

18279
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i 140KM-143KM 1ZZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i o mocach 140 lub 143KM miał zastosowanie w samochodach Toyota MR2 oraz Celica T23. Wszystkie jednostki Toyoty o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ należy liczyć się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silniki z początkowych lat produkcji cierpiały na duży pobór oleju. Powodem tego były złe rozwiązania konstrukcyjne spodu silnika, po 2005 roku silnik został poprawiony a usterka została wyeliminowana. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • ubytki olej w silnikach do 2005r
  • drogi montaż instalacji LPG
  • ręczna regulacja zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
0%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

24.04.2018 Celica
(9.3)
Opinia: Posiadam Celicę z silnikiem 1ZZ-FE (143KM) z 2003r. czyli model po lifcie z poprawionym silnikiem. Zbliżam się do 300tyś km przebiegu i muszę przyznać że jest super. Oleju nie bierze, mocy nie stracił. Czasem jedynie pojawia mi się błąd P1349 i sam znika. Był plan
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 143KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 293000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię