Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 211KM EA888

35370
Silnik VW 2.0 16V TFSI 211KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI/TSI o mocy 211KM z rodziny EA888 wszedł do produkcji w 2007 roku. Jest to druga generacja tej jednostkiKonstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje EA113. Niestety nie udało się wyeliminować wysokiej awaryjności i w dalszym ciągu silnik stwarzał użytkownikom spore problemy. Pierwszą i chyba najważniejszą z nich miało być zastąpienie paska rozrządu łańcuchem. Jednak ta zmiana nie wyszła na dobre ponieważ właśnie te elementy dały się użytkownikom we znaki najbardziej. Części rozrządu okazały się bardzo problematyczne zwłaszcza łańcuchy, które się rozciągały.


Powodem tego było zastosowanie wadliwie wykonanych elementów. Użytkownicy sygnalizują problem z rozrządem już przy przebiegach 100 tys.km. Zbagatelizowanie tego problemu może skończyć się poważną awarią silnika. Mechanicy sugerują kontrolę przy przebiegu 80-100 tys.km i w razie jakichkolwiek podejrzeń jego niedomagań ewentualną wymianę. Niestety koszty wymiany nie należą do tanich a sama wymiana jest dość kłopotliwa i wymaga dużej wiedzy. Na rozrząd składają się trzy łańcuchy, napinacze, ślizgi, koła zębate, do tego może dojść wymiana pompy oleju wraz z napędem. Kolejną przypadłością są duże ubytki oleju, właśnie w tej odmianie występuję on najczęściej w połączeniu ze wspomnianym układem rozrządu, który jest smarowny olejem.


Tak jak w poprzedniej wersji jednostka wyposażona jest we wtrysk bezpośredni, z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonana ze stopu aluminium, ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza oraz system zmiennych faz rozrządu. Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy a także niski poziom spalania. Poza tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duże ubytki oleju !!!
  • wadliwy układ rozrządu
  • rozciągające się łańcuchy !!!
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CESA/CETA/CDNC/CAEB/CCZB/CPLA

Normy Oleju do silników Benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.0)
Trwałość 6.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

76%
12%
6%
0%
3%
3%
0%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

20.05.2022 Seat Exeo ST
(6.3)
Opinia: Silnik był fajny... Właśnie przeskoczyl mi rozciągnięty łańcuch i głowica sie zmieliła 😔 Seat Exeo
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Dynamiczny -Duża kultura pracy -Niskie spalanie
Wady: - Pobieranie oleju ok 1,5l na 10 tyś. km. przy dynamicznej jeździe
  • Silnik: 211 KM CND
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 225
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
13.08.2020 VW Passat B7 Alltrack 4Motion DSG
(9.0)
Opinia: Zdecydowanie zbyt mocno demonizowany silnik (w zależności od rocznika), szczególnie jeżeli chodzi o spalanie oleju. EA888 w 2011 roku przeszedł modernizację i problem olejowy nie występuje pod warunkiem niezaniedbywania silnika. Zdecydowanie polecam oddawać samochód do serwisów, w którym znają się na TSI a nie tylko myślą
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, elastyczność, kultura pracy, popularność
Wady: Rzeczywiście rozrząd mógłby być trwalszy. Natomiast można to kontrolować w prosty i tani sposób. Wymiana rozrządu to koszt 2000-2500 zł brutto i starcza na drugie. U mnie (ale z zapasem) przypadło na około 115.000 km. Za mało momentu obrotowego. Mocy jest pod dostatkiem ale 280Nm
  • Silnik: 2.0 TSI Gen2 CCZB 211KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
17.06.2020 Audi A5
(8.7)
Opinia: Ogólnie nie jest to zły silnik polecam kupno samochodu z USA (miały tam naprawianą wadę olejową na gwarancji), koniecznie trzeba wymienić łańcuch rozrządu jeśli nie był wymieniany niestety się rozciąga. Silnik podatny na modyfikacje
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny silnik niskie spalanie jak na osiągi
Wady: niska trwałość rozrządu częsty problem z poborem oleju
  • Silnik: caeb 211KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię