Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA888evo2

7494
Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA888evo2

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 200KM, z oznaczeniem EA888evo2, wszedł do produkcji w 2016 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które dotknęły poprzednie wersje, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność.


Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Ale najbardziej oczekiwaną zmianą była zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków, co pozwoliło na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało tych silników. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz wiele innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania, a co najważniejsze, silnik stał się praktycznie bezawaryjny.

Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą zadowoleni z dobrych osiągów, wysokiej kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
17%
0%
17%
17%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

09.07.2023 VW Jetta GLI A6 us
(8.0)
Opinia: wersją us, tylko wałek ssący posiada zmienne fazy, 211KM na papierze, w praktyce 220-230
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: silnik ostry, choć oszukany, lubi obroty
Wady: wałek wydechowy beż regulacji, mniejsza turbina
  • Silnik: 2.0 TSI CPLA
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię