Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 265KM-280KM EA113

17394
Silnik VW 2.0 16V TFSI 265KM-280KM EA113

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI z rodziny EA113 o mocy 265, 260, 272 lub 280KM wszedł do produkcji w 2004 roku i miał zastosowanie w sportowych wersjach Audi S3, TT, Seat Leon II Cupra R, VW Golf VI R i Scirocco II. Konstrukcja silnika nowoczesna, miała zastąpić wysłużoną aczkolwiek bardzo trwałą i udaną jednostkę 1.8 Turbo. Silnik został oparty na wersji 2.0 FSI wolnossącej, która została wycofana z produkcji. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysokociśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium. Ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza jak również system zmiennych faz rozrządu


Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Poza tymi atutami silnik okazał się bardzo problematyczną konstrukcją, którą trapiły poważne awarie, co powodowało wysokie koszty naprawy. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć duże ubytki oleju, gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych oraz problem z zacierającymi się wałkami rozrządu. Właśnie największym problemem był duży ubytek oleju, który w konsekwencji doprowadzał do poważne awarii jakim były zatarcia wałków rozrządu. Poza tak problematycznymi usterkami silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • nadmierne zużycie oleju
  • nietrwałe wałki rozrządu
  • awarie turbosprężarki
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 180.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: BHZ/CDLA/CDLB/CDLF/CDLK

Normy oleju do silników benzynowych:

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Rozrząd

Wymiana paska rozrządu jest uzależniona od modelu oraz roku produkcji i może przypadać na 150.000 km lub 180.000 km !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

81%
5%
0%
0%
0%
0%
14%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

27.04.2020 Leon 1P Cupra R
(9.0)
Opinia: Nie wiem kto pisal informacje na stronie o tym silniku ale kompletnie nie ma pojecia o czym pisze, silniki EA113 są wolne od wad olejowych, ta powstala dopiero w silnikach Generacji EA888, jako wieloletni uzytkownik tego silnika z czystym sumieniem polecam, odpowiednio zadbany bedzie sluzyl i cieszyl wlasciciela dlugie lata
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastycznosc, bezawaryjnosc, niskie spalanie jak na taką moc, podatnosc na tuning
Wady: Dla mniej zamoznych moze jedynie koszt serwisu
  • Silnik: 265km CDLA
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię